Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb gisteren gepeild en stond op half. Wil altijd graag vol zien, dus vandaar. En ja wil gebruik maken van LL.Je zal er nu toch nog geen olie in hoeven te doen? Verder zou ik wel voor LL gaan als je inderdaad van plan bent om de olie intervallen van VW aan te houden. Dit is 30.000 km.
Als je ervoor kiest om elke 15.000 km een oliebeurt te doen (wat dus niet hoeft met de juiste olie, maar niet ongebruikelijk is) dan is het geen probleem om 'normale' niet LL olie te gebruiken.
Dan zeker gebruik maken van LL olie. Dat is precies waar het voor bedoeld is. Succes!En ja wil gebruik maken van LL.
Ik denk dat Ponlease dat gaat uitmaken. In het dashboard staat de auto op 30.000 km. Overigens ston de passat zijn hele leven op 30.000.Voor onderhoudsinterval lekker 15 duizend kilometer of minder aanhouden zeker? Dat is helemaal belangrijk bij de nieuwere turboblokken
Wat is er bij nieuwe turbo blokken anders waardoor een strikter olie wissel interval belangrijker is tov oudere blokken?Voor onderhoudsinterval lekker 15 duizend kilometer of minder aanhouden zeker? Dat is helemaal belangrijk bij de nieuwere turboblokken
En ik zie niet in waarom de motor technologie doorontwikkeld wordt beschouwd, maar de olie niet mee ontwikkeld zou zijn.maar dat is ook waardoor goede olie van hoog belang is.
Eens, motorolie komt ook in aanraking met benzine en water(damp) en zit niet in een gesloten ruimte zoals versnellingsbak olie.In de lease is het helaas niet anders. Mijn aanraden voor iedereen die een auto persoonlijk rijdt wel bij de 15 duizend kilometer. Zeker ook met diesels als ze wat ouder worden
Andries, hier heb ik toch wat twijfels bij. Ja de spelingen zijn krapper, dat geloof ik. Echter kreeg mijn Passat 0W 30 LL olie en heb ik hem een kleine 160.000 km gewoon 1 keer in de twee jaar service gegeven. En echt nooit geduvel gehad met de auto.Nieuwere blokken lopen veel warmer en de spelingen tussen onderdelen zijn krapper, hiermee wordt meer efficiëntie gehaald, maar dat is ook waardoor goede olie van hoog belang is.
In de stad wanneer hij warm is 90-95 graden, en op de snelweg omdat je dan meer koeling hebt 80-85 graden. Ik weet nog vanuit mijn Golf GTI tijd dat de oliekoeler werd vrijgegeven bij 125 graden. Dat lukte alleen in Duitsland met pedal to the metal. Dus speling zat.Wat is de temperatuur van de olie? Dat wil nog weleens schelen.
De samenstelling van ll olie is blijkbaar anders en met verschillende toevoegingen waardoor het langer mee zal kunnen. Bij de diesel specificaties zit er weer andere additieven in.
Het is ook zeker zo dat een motor prima lang mee zal kunnen op onderhouds intervallen van 2jaar/30duizend km, echter voor de mensen die hun motor zo schoon mogelijk willen houden van binnen en echt het maximale uit de levensduur willen halen zal het regelmatig verversen van de olie uitmaken.
Autos die veel stilstaan of waar alleen maar korte stukjes mee gereden wordt moeten ook ververst worden omdat die juist allemaal condens in de motor krijgen van het stilstaan. Dan zie je drapperige gele prut aan de oliedop hangen.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.