harmentje
Lid
Ik heb toch even jullie brainpower nodig 
Mijn Polo 9N3 (2006, 1.4 benzine, 84-RK-ND) heeft een mysterieuze kwaal die niemand kan fixen; hij start prima maar na een aantal seconden (ik denk nadat autom. choke afloopt) gaat hij 'zagen' - toeren gaan omhoog en omlaag. Niet rommelig maar heel regelmatig. Bij lage toeren zaagt ie langzamer, bij hoge toeren sneller. Het is gekomen nadat ik de accu eruit heb gehaald om bij de drukgroep te komen die ik moest vervangen.
Ik heb VAGcom, maar de polo heeft geen foutcodes. Merkte wel dat oliedop eraf het oplost: in stationair oliedop eraf halen is meestal afslaan, maar àls ie dan niet afslaat en ik plaats de dop terug loopt ie daarna als een zonnetje. Ook als ik 2oo km ga rijden blijft het de hele tijd goed. Maar contact eraf en weer starten en hij gaat meteen weer zagen. Ik dacht dus aan een vacuuumlek, en A-point ook, maar helaas...
Goed, wat ik dus al heb gedaan:
- check op vacuum lek; niet gevonden. Ook gecheckt door mn garage, ook geen lek gevonden
- gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd. Ook nog eens gedaan door garage
- MAP sensor vervangen
- rubbers inlaatspuitstuk vervangen
- gasklephuis omgewisseld
- carter ventilatie klep onder op het blok vervangen (weet ff niet hoe dat ding heet)
niks maakte ook maar enig verschil, en de garage heeft me de auto terug gegeven, zonder rekening overigens, dat dan wel, maar is er klaar mee en wil er geen tijd meer in stoppen. Wie heeft nog een briljant idee? Auto is verder echt netjes maar begin er ook klaar mee te zijn
dus ik loof E50 uit voor de gouden tip!
Alvast dank!
Harmen

Mijn Polo 9N3 (2006, 1.4 benzine, 84-RK-ND) heeft een mysterieuze kwaal die niemand kan fixen; hij start prima maar na een aantal seconden (ik denk nadat autom. choke afloopt) gaat hij 'zagen' - toeren gaan omhoog en omlaag. Niet rommelig maar heel regelmatig. Bij lage toeren zaagt ie langzamer, bij hoge toeren sneller. Het is gekomen nadat ik de accu eruit heb gehaald om bij de drukgroep te komen die ik moest vervangen.
Ik heb VAGcom, maar de polo heeft geen foutcodes. Merkte wel dat oliedop eraf het oplost: in stationair oliedop eraf halen is meestal afslaan, maar àls ie dan niet afslaat en ik plaats de dop terug loopt ie daarna als een zonnetje. Ook als ik 2oo km ga rijden blijft het de hele tijd goed. Maar contact eraf en weer starten en hij gaat meteen weer zagen. Ik dacht dus aan een vacuuumlek, en A-point ook, maar helaas...
Goed, wat ik dus al heb gedaan:
- check op vacuum lek; niet gevonden. Ook gecheckt door mn garage, ook geen lek gevonden
- gasklephuis gereinigd en opnieuw ingeleerd. Ook nog eens gedaan door garage
- MAP sensor vervangen
- rubbers inlaatspuitstuk vervangen
- gasklephuis omgewisseld
- carter ventilatie klep onder op het blok vervangen (weet ff niet hoe dat ding heet)
niks maakte ook maar enig verschil, en de garage heeft me de auto terug gegeven, zonder rekening overigens, dat dan wel, maar is er klaar mee en wil er geen tijd meer in stoppen. Wie heeft nog een briljant idee? Auto is verder echt netjes maar begin er ook klaar mee te zijn

Alvast dank!
Harmen
Volkswagen, Audi
Polo 9N3 1.4, A4B8 2.0 TDI