wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

van t weekend mn tank echt schoon leeg gereden (ik weet dat dit slecht is, maar had geen tijd om eerder langs een pomp te vliegen) en besloten om eens "BP Premium" te tanken, zou de motor moeten schoonmaken.. right! Het eerste wat mij opviel was dat de tank meteen schoon was! tenminste, de brandstofmeter gaf nog steeds "30km" actieradius aan... wierd.. Affijn, na ongeveer 2 dagen rijden heb ik langzaam aan mn tank VOL gereden ipv LEEG (ook wel eens leuk) en geeft mn auto nu aan dat zn tank weer tjokkevol zit. Leuk!

Nu heb ik besloten om eens te kijken hoe zuinig deze auto op constante snelheid nu werkelijk is en dat leverde gisteren dit plaatje op:
WhatsApp Image 2020-04-05 at 14.50.46.jpeg
Dit was geen "toevallig 2.3l/100km tijdens het maken van een foto", Nee, dit was constant een verbruik van 2.3-2.7l/100km gedurende deze snelheid op verschillende lange wegen! kinda impressed!

Nu weet ik ook dat ik dit bij de pomp never nooit zal meten en ben blij met 1:20. Laatste weken is het verbruik ongeveer 1:17/18 geweest... (autch)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Auto geeft een inspectiebeurt aan. Ik heb hiervoor gebeld naar de dealer wat dit inhoud. De auto wordt nagekeken op diverse punten en eventueel bijgevuld met olie indien nodig. Kosten zijn 150 euro.
Dat is wel een erg dure grap vind ik zelf.
Die beurt sla ik over. Ik laat een bevriende momteur nakijken
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
Inspectiebeurt? Hoeveel kilometers tot de laatste beurt? als die 15.000 is, vind ik het persoonlijk al wel verstandig om je olie te verversen (zeker met een turbo benzine motor) als de laatste beurt 30.000km terug is, dan zou ik ZEKER alles laten verversen (olie, bougies, filters etc)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Laatste beurt was 12.000 km terug. Er was toen vorig jaar een grote beurt uitgevoerd met longlife olie. Deze inspectiebeurt is dus echt gewoon alles nakijken, remmen, oliepeil, kabeltjes, banden, etc
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Persoonlijk zou ik dan door rijden tot de 15.000km en dan een kleine beurt doen. Persoonlijk geloof ik namelijk niet in "longlife olie". Het probleem is niet dat de smerende werking van de olie verminderd word door het rijden met de auto, maar het vervuilen van de olie door roetdeeltjes in de olie (geld ook voor een benzine auto). Zeker met turbobenzine motoren is er een grotere kans op "blacksludge". Zelf ooit een 1.8 20vt onderhanden gehad die een probleem had met zn oliedruk. Oorzaak: zwaar vervuilde motor door te lange olieinterval... oliepomp was daardoor kapot gegaan en enkele oliekanaaltjes in de motor zaten verstopt...

Het is maar wat je fijner vind ;)
Ik houd aan:
15.000km en elk jaar (mocht je niet aan de kilometers komen)
bougies kunnen prima 30.000 mee, luchtfilters ook nog wel een keer
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Auto geeft een inspectiebeurt aan. Ik heb hiervoor gebeld naar de dealer wat dit inhoud. De auto wordt nagekeken op diverse punten en eventueel bijgevuld met olie indien nodig. Kosten zijn 150 euro.
Dat is wel een erg dure grap vind ik zelf.
Die beurt sla ik over. Ik laat een bevriende momteur nakijken

Welke melding krijg jij dan op je scherm als ik vragen mag? "Servicebeurt nu!" of iets anders en brandt dan je sleuteltje of motormanagement?
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Ik heb sinds 2 dagen een lampje op mijn dashboard branden dat de banden spanning te laag is of dat de band lek is.
Na gemeten te hebben met de compressor bleek er in de rechter voorband 0,5 bar minder te zitten.
Na dit gevuld te hebben heb ik een aantal kilometer gereden en blijft het lampje branden.
Kan ik dit lampje soort resetten? Of is er een andere manier om deze uit te zetten?
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
Ik heb sinds 2 dagen een lampje op mijn dashboard branden dat de banden spanning te laag is of dat de band lek is.
Na gemeten te hebben met de compressor bleek er in de rechter voorband 0,5 bar minder te zitten.
Na dit gevuld te hebben heb ik een aantal kilometer gereden en blijft het lampje branden.
Kan ik dit lampje soort resetten? Of is er een andere manier om deze uit te zetten?
Auto op contact zetten, dan in je dashboardkastje het bandenknopje ingedrukt houden tot de melding verdwijnt.
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Ik heb sinds 2 dagen een lampje op mijn dashboard branden dat de banden spanning te laag is of dat de band lek is.
Na gemeten te hebben met de compressor bleek er in de rechter voorband 0,5 bar minder te zitten.
Na dit gevuld te hebben heb ik een aantal kilometer gereden en blijft het lampje branden.
Kan ik dit lampje soort resetten? Of is er een andere manier om deze uit te zetten?

in het dashboardkastje zit de resetknop :) naast de houder voor de boekjes.
Even enkele secondes inhouden.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Ik heb sinds 2 dagen een lampje op mijn dashboard branden dat de banden spanning te laag is of dat de band lek is.
Na gemeten te hebben met de compressor bleek er in de rechter voorband 0,5 bar minder te zitten.
Na dit gevuld te hebben heb ik een aantal kilometer gereden en blijft het lampje branden.
Kan ik dit lampje soort resetten? Of is er een andere manier om deze uit te zetten?
Heeft elke polo 6r dit?
 
Volkswagen  Polo  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!