Martin-Polo6wit
Lid
Hoi polo rijders,
Wil even delen dat ik vreemd stond te kijken bij vervangen van olie via carterpan.
Kon de carterplug nauwelijks vinden (zit in midden achterzijde van kunststof carterpan, jazeker pan is ook kunststof, gelukkig hele blok nog niet "lego-auto lol").
Blijkt dat er ipv de oude metalen plug met knijpring (crushwasher), nu voor een kunststof wormwieltje met o-ring sluiting is gekozen. Aan één kant handig, maar zag er wel broos uit en gaat maar 1-slag in rondte (los/vast) en dmv kleine klik-klak aanslag zit hij weer vast.
Dacht eerst dat het een bescherm plugje was en olieschroef erachter zat, maar na voorzichtig proberen, liep er gelijk al olie uit, dus snel de lekbak op plek en het geheel aftappen. Blijkt dat er precies 5L olie in het GTI blok gaat (3/4 vol op de pijlstok markering). Heb er nu Castrol Edge 5W30 LL in. (Op sticker motorruimte staat Castrol Longlife aanbevolen).
Wil even delen dat ik vreemd stond te kijken bij vervangen van olie via carterpan.
Kon de carterplug nauwelijks vinden (zit in midden achterzijde van kunststof carterpan, jazeker pan is ook kunststof, gelukkig hele blok nog niet "lego-auto lol").
Blijkt dat er ipv de oude metalen plug met knijpring (crushwasher), nu voor een kunststof wormwieltje met o-ring sluiting is gekozen. Aan één kant handig, maar zag er wel broos uit en gaat maar 1-slag in rondte (los/vast) en dmv kleine klik-klak aanslag zit hij weer vast.
Dacht eerst dat het een bescherm plugje was en olieschroef erachter zat, maar na voorzichtig proberen, liep er gelijk al olie uit, dus snel de lekbak op plek en het geheel aftappen. Blijkt dat er precies 5L olie in het GTI blok gaat (3/4 vol op de pijlstok markering). Heb er nu Castrol Edge 5W30 LL in. (Op sticker motorruimte staat Castrol Longlife aanbevolen).
Bijlagen
Volkswagen
Polo 6C 2deur GTI