Durban
Bekend lid
Na het verwijderen van DPF en de wind staat verkeerd krijg je vieze lucht in de auto wat niet fijn is.
Voordelen van DPF Delete zijn:
. Minder verbruik
. Beter voor de Turbo, wordt minder warm door geen regeneraties meer
. Meer vermogen
Nadelen zijn:
. Meer reuk vooral in de winter bij koude start.
Voor de Apk-keuring hier in Nederland is geen probleem zonder roetfilter, ze gaan wel een meting doen. Deze test heb ik laten doen zonder problemen Met 100% rook vrij.
Terugplaatsen van de roetfilter gaat echt niet gebeuren, nu de oplossing is op GTL-brandstof rijden en de stank is voorgoed verdwenen.
GTL is kleurloos en bijna geurloos, bevat nauwelijks verontreinigingen en aromaten, die bij verbranding negatieve effecten hebben op de luchtkwaliteit.
De GTL samenstelling geeft lagere emissies van fijnstof, NOx, HC en CO. Motoren lopen soepeler en stiller op GTL brandstof. ( De DieselGate oplossing ) Met veel schonere uitstoot, minder/geen roet? Beter voor het Milieu, wel moet je naar schatting +/- 5 pk inleveren.
Belangrijkste voordelen:
- schonere verbranding dus minder rook
- betere luchtkwaliteit
- geen roetvorming en minder uitstoot
- Door het hoger octaangetal loopt de motor prettiger.
- GTL is langer houdbaar dan gewone dieselbrandstof
- geluid vermindert met 4dB
- hogere ontbrandingssnelheid
- gehele jaar door tot -20°C
- GTL Fuel is niet toxisch, maar wel reukloos en biologisch afbreekbaar
- GTL Fuel is niet schraal in tegenstelling tot LNG
Enkele voordelen van GTL
Naast de sterke reductie van NOx en fijnstof heeft GTL meer gunstige eigenschappen.
Het product is biologisch afbreekbaar, het heeft een CFPP (Cold Filter Plugging Point) van -20°C. Tevens heeft het een Cetaangetal van 70, wat betekent dat de ontbrandingssnelheid van de brandstof bijna twee keer zo snel is als bij gewone diesel.
Door deze schone verbranding wordt de smeerolie minder belast met roetdeeltjes wat een gunstig effect heeft op eventuele vervuiling van de motor.
De prijs van GTL diesel is € 0,15 duurder per liter dan gewone diesel,, gek he milieu vriendelijke brandstof rijden en meer betalen !!
Ik ga het Testen en kom hier nog op Terug..
http://www.gtl.nu/
http://www.sasolcanada.com/wp-content/uploads/videos/GTL-Diesel/
foto 1 : Originele 1.6 Tdi met roetfilter (koffiepot)
foto 2 : Happy Downpipe DPF Off

Voordelen van DPF Delete zijn:
. Minder verbruik
. Beter voor de Turbo, wordt minder warm door geen regeneraties meer
. Meer vermogen
Nadelen zijn:
. Meer reuk vooral in de winter bij koude start.
Voor de Apk-keuring hier in Nederland is geen probleem zonder roetfilter, ze gaan wel een meting doen. Deze test heb ik laten doen zonder problemen Met 100% rook vrij.
Terugplaatsen van de roetfilter gaat echt niet gebeuren, nu de oplossing is op GTL-brandstof rijden en de stank is voorgoed verdwenen.
GTL is kleurloos en bijna geurloos, bevat nauwelijks verontreinigingen en aromaten, die bij verbranding negatieve effecten hebben op de luchtkwaliteit.
De GTL samenstelling geeft lagere emissies van fijnstof, NOx, HC en CO. Motoren lopen soepeler en stiller op GTL brandstof. ( De DieselGate oplossing ) Met veel schonere uitstoot, minder/geen roet? Beter voor het Milieu, wel moet je naar schatting +/- 5 pk inleveren.
Belangrijkste voordelen:
- schonere verbranding dus minder rook
- betere luchtkwaliteit
- geen roetvorming en minder uitstoot
- Door het hoger octaangetal loopt de motor prettiger.
- GTL is langer houdbaar dan gewone dieselbrandstof
- geluid vermindert met 4dB
- hogere ontbrandingssnelheid
- gehele jaar door tot -20°C
- GTL Fuel is niet toxisch, maar wel reukloos en biologisch afbreekbaar
- GTL Fuel is niet schraal in tegenstelling tot LNG
Enkele voordelen van GTL
Naast de sterke reductie van NOx en fijnstof heeft GTL meer gunstige eigenschappen.
Het product is biologisch afbreekbaar, het heeft een CFPP (Cold Filter Plugging Point) van -20°C. Tevens heeft het een Cetaangetal van 70, wat betekent dat de ontbrandingssnelheid van de brandstof bijna twee keer zo snel is als bij gewone diesel.
Door deze schone verbranding wordt de smeerolie minder belast met roetdeeltjes wat een gunstig effect heeft op eventuele vervuiling van de motor.
De prijs van GTL diesel is € 0,15 duurder per liter dan gewone diesel,, gek he milieu vriendelijke brandstof rijden en meer betalen !!
Ik ga het Testen en kom hier nog op Terug..
http://www.gtl.nu/
http://www.sasolcanada.com/wp-content/uploads/videos/GTL-Diesel/
foto 1 : Originele 1.6 Tdi met roetfilter (koffiepot)
foto 2 : Happy Downpipe DPF Off


Laatst bewerkt:
Polo
R-line