H4 koplampen ugraden naar Bi Xenon Koplampen

Wicko071

Bekend lid
2,069
468
102
Beste polo rijders,
Zoals de onderwerp al zegt, wil ik mijn koplampen upgraden naar bi xenon koplampen.. wat mijn aandacht trekt is kan dit zomaar? Of moeten er aanpassingen gedaan worden(inlezen etc). Iemand die meer hierover kan vertellen of zoiets al heeft ervaart? Want wat mij opvalt is dat grootlicht appart zit bij de bi xenon koplamp..

Dit is de type lamp die ik wil gaan gebruiken..uploadfromtaptalk1410247211483.jpg
 
er zijn adapters voor te krijgen.
nadeel is dat je dan geen grootlicht meer hebt bij stand 0 (seinen)
ook doet je hoogteregeling niks meer.

groot licht zit trouwens achter de lens.
de losse lamp is de bochtenverlichting maar die werkt geloof ik ook niet.

crosspolo2014 is bi-xenon retrofit expert en ik gok dat die ook zo wel wat komt vertellen.
 
Groot licht seinen is mogelijk nadat je een relais inbouwt.

Hoogteregeling is, voor zover ik weet, alleen automatisch met een sensor op de achteras. crosspolo2014 heeft een complete AFS set te koop.

Koplampen inbouwen met de adapters is een klein klusje, relais inbouwen is iets meer werk (als je het mooi doet is het even een uurtje solderen)

AFS inbouwen is nog ietsje meer werk, een paar uurtjes.

Dit alles moet mogelijk zijn met de standaard BCM.

Wil je het helemaal super luxe mooi doen, moet je een xenon BCM laten inbouwen maar dan praat je over een paar honderd euro. En nog even koplamp sproeiers inbouwen uiteraard Stick Out Tongue

Long story short: je kunt het zo mooi en luxe doen als je zelf wilt, haha.
 
Als je gewoon ervoor kiest om de lampen erin te zetten met adapters functioneert het voor een deel al. Er zijn een aantal mensen die hiermee gewoon rond rijden. Meer licht zonder zo gek veel strooilicht.

De echte 'problemen' ontstaan pas bij de APK, waar je geen hoogteregeling hebt en geen groot licht seinen.
Ik wil geen illegale praktijken bevorderen, maar er zijn mensen die dan gewoon even de H4 units erin zetten voor de APK.

Hoe deze constructie stand houdt bij een aanhouding of een ongeval (je auto is immers niet meer conform de type goedkeuring met de retrofit lampen zonder hoogteregeling/sproeiers) weet ik niet.

Persoonlijk vind ik het wel een betere optie om meer licht uit een bluemotion te krijgen dan aftermarket xenon in de H4 unit.
Hoewel dit laatste wel legaal is, is het een stuk hinderlijker voor de mede weggebruikers dan de mooie OEM lens lampen.
Gekke wereld waarin we leven Stick Out Tongue

Ikzelf heb een set Dectane lampen erin zitten waarin LED lampen zitten achter een projector lens.
Hierin werkt in principe alles (hoogteregeling, seinen) maar het is geen OEM VW spul.
 
Klopt, eerst dacht ik om aftermarkt xenon te gaan gebruiken.. toch dacht ik dat zo een oem bi xenon koplamp mooier was, totdat ik hier jullie reacties las.. ik vind het mooi dat alles naar behoren werkt als je al zoveel uitgeeft aan een paar koplampen.. En dan nog extra poets pats bij gaan toepassen,tjaaa.. je moet het maar willen en ja elke keer voor de apk ff je koplampen wisselen, is ook geen optie.. niet dat het veel werk is maar toch.. Ik zag wel R xenon lampen, die zijn speciaal om strooilicht tegen te gaan, dus beter.. misschien ga ik gewoon die halen.. maarjaa zo een oem bi xenon koplamp was mooier geweest, dat is een ding wat cker is!
 
Ik heb zelf Dectane lampen. Ik hoor veel dat er vocht problemen mee zijn, maar dat zou met de laatste versie opgelost moeten zijn.
Wellicht dat dit een optie voor je is.

Bij mij ziet het er zo uit:

qJZTNqD.jpg


Hoogteregeling werkt, seinen werkt, xenon met lens is mogelijk (H7 fitting).
Nadeel is dat het niet OEM is, hoewel de LED DRL dat wel doet vermoeden en dat er dus een reputatie van vocht problemen aan vast zitten.
Persoonlijk heb ik nooit ergens last van gehad, maar het is wel goed om dit in gedachten te houden. Zou wel gewoon onder garantie vallen.
 
Haha dank je, het is ooit ook een bluemotion geweest.

Dectane lampen zijn de complete unit. Daarin zitten bij mij nu LED lampen voor dimlicht, die heb ik er zelf in gebouwd.
Je kunt ervoor kiezen om het halogeen lampje erin te laten zitten dat ze standaard leveren. Achter een lens is de opbrengst al erg goed.
Je kunt ook een Xenon setje halen (H7, D2S) en die erin zetten voor enorm veel licht.

Ik heb zelf via VAGCOM de DRL in de bumper uitgeschakeld en nordic setting aangezet. Bij stand 0 brandt dan het volgende: stadslicht voor (LED strip), achterlichten (zoals bij dimlicht) en kenteken verlichting.
Dit is een kwestie van 2 settings veranderen.
Je kunt er ook voor kiezen om dat niet te doen, dan branden ze bij stand 0 alleen in de bumper en bij stand stadslicht alleen in de koplamp. Je voert dan nooit 'dubbel' DRL.
De LEDs in de dectane koplampen doen elektrisch dienst als stadslicht.
(volg je het nog?)
 
Groot licht is bij mij xenon, dit is via een H1 fitting.
Standaard komen ze met halogeen voor groot- en dimlicht. Dimlicht is H7 (past met D2S), groot licht is H1.
Stekker aansluiten en klaar is Kees.*

* niet helemaal waar, ik heb een defecte set gekocht en gerepareerd. Maar normaal werkt het wel zo.
Ze leveren ook een set met een condensator mee om een stabiele 12V naar je leds te garanderen. Bij schommeldende spanning gaan de LED's knipperen.
Zelf moest ik er nog een condensator tussen solderen, maar normaal is dit niet nodig.

Een relais is alleen van toepassing bij bi-xenon waar je dim- en grootlicht op dezelfde fitting (lampje) hebt zitten.
 
Correct.

Als je xenon koopt moet je nog even een paar gaten in de dopjes maken om de kabels te trekken (starter en ballast passen niet binnenin de lamp). 25mm is de standaard maat.

Inbouwen is ook niet erg lastig. Je moet ze wel even goed afstellen. Ik zet mijn auto op een meter afstand van een muur en dan moet de cut-off op 63 cm zitten (geldt overigens voor alle lampen).

Let bij iedere xenon xet er op dat ze werken met canbus. Anders krijg je foutmeldingen op je dashboard. Goedkope setjes uit china zijn vaak niet compatible. 35W en canbus is vaak goed.
 
Denk dat je niet neer antwoorden krjjgt dan dat iichel je al heeft gegeven ;) Alles is mogelijk maar het gaat niet zomaar! Iichel en crosspolo2014 hebben het groot licht probleem al opgelost

Jep klopt thanks for Michel

Alles werkt behalve dat me ledjes niet dimmen als je dimlichten aan gaan, en hoogte regeling. Dit kan je oplossen door de draaiwieltje binnen eruit te halen en een blinde plaatje te monteren.

Dus al met al super tevreden zo!

ImageUploadedByTapatalk1410267081.081677.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!