Zomer / Wintercheck met de Inclusief Volkswagen Pas

Wie gaan er 2 x in het jaar naar de Volkswagen Dealer voor een zomer en een wintercheck..

Deel je ervaringen ..
Bevalt het je.. of valt het tegen..
Waar letten ze voornamelijk op..
Doen ze het checken nauwkeurig of maken ze er een potje van ?
 
Ik ga er zelf niet naar toe (vader heeft eigen auto zaak dus wordt nauwkeurig onderhouden). De vorige eigenaar heeft/liet alles bij de dealer doen en heb hiervan ook alle facturen.

Deze check ben ik verder ook nooit tegengekomen op een van de facturen.
Het checken zal vast altijd wat met zich meebrengen gezien ze toch geld willen verdienen. Beetje olie bijvullen; €22,- de liter ;)

Toch ben ik wel benieuwd naar eventuele ervaringen.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Ben er laatst heen geweest voor de wintercheck.
Ze hebben alles nagekeken en een lijstje gemaakt met wat er niet goed is.
Ze wilden ook olie en ruitenwisservloeistof bijvullen tegen bijbetaling maar dat heb ik niet gedaan. (vloeistoffen kosten mij niets. Stick Out Tongue)
Ook vertelde ze mij wanneer de volgende grote beurt was (aantal km.) en dat de olie ververst moest worden.
Helaas verslikte ik mij in de prijs die ze daar voor vragen.

O ja, ook vroegen ze of ze mijn wagen mochten wassen. (wasstraat)
Dat vind ik niet erg dus zei ja.
Kom ik bij de wagen aan, is hij nog vies.
Monteurs waren naar huis en zelf mocht ik het niet doen.
Mag met pijn en moeite een keertje terug komen.

Heb gelijk een aircocheck laten doen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Hmm.. valt beetje tegen dus als ik dit allemaal zo hoor..

Beetje een nadeel ook dat je vw dealer erom bekend staat dat ze geld willen zien.

Ik zou er bijvoorbeeld ook nooit onderdelen halen. Ik ga dan naar Roskamp of AutoGross (Brezan). Aangezien ik daar ook lekker korting krijg .
 
Lease auto dus onderhoud/checks zijn sowieso 'gratis'. Ruitenwisser is bij de 30k beurt aangevuld maar die was nog bijna vol. Ik gebruik hem bijna nooit omdat ik de auto gewoon vaak was Stick Out Tongue Heb ook zo'n nano-coating op de ramen dus ze gaan snel schoon met een beetje regen. Hoef ook bijna nooit ruitenwissers te gebruiken, alleen < 70 km/u Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!