Zeer irriterende geur/stank

Hoi mede polo bezitters,

Sinds een maand hebben we een Polo 1.4 16v. Na enkele kilometers gereden te hebben treed een zeer irriteren geur naar binnen. Dit zorgt ervoor dat de ogen en de neus beginnen te prikkelen :???:. Omdat de auto voor aflevering bij een poetsbedrijf is geweest dacht ik dat dit hieraan zou kunnen liggen dus heb ik het hele interieur met APC gereinigd maar dit heeft niet geholpen. Daarna een nieuw interieurfilter geplaatst en een aircoreiniging laten uitvoeren. Ook dit helpt niets. Dit verwachtte ik al want het is geen typische muffe reuk. Sterker nog bij koude lucht is het wel aanwezig maar niet dat het irriterend voor de ogen is.
Echter zodra de verwarming zijn dienst gaat doen wordt het ondragelijk. Omdat de auto in het verleden erg weinig gereden heeft heb ik de verwarming ook al een een flinke tijd op maximaal gehad om deze eventueel "schoon te branden" dit helpt echter ook niet.
Vloeistof verliest hij ook niet dus dat is iets wat ik ook uitsluit.
Op een of andere manier verdenk ik het verwarmings-element maar wat kan het dan zijn?:confused::confused:
Wie weet wat dit kan zijn of heeft ook ooit zoiets aan de hand gehad.

mvgr,
Trinity
 
Ik had het zelfde, de dealer zei dat het die 'nieuwigheid' van de kachel is en kon in het begin stinken. Nu geen last meer van.

Ben ik misschien vergeten de melden maar de auto is niet nieuw maar van 2009. Hij heeft maar 16000km gelopen sindsdien. Mij lijkt dat de nieuwigheid eigenlijk al weg zou moeten zijn, tenzij de vorige eigenaar de kachel weinig heeft gebruikt.
Verbrandde Plastic zou ik nog wel herkennen. Het is echter een puur chemische geur.
 
Is het toevallig de geur van schoonmaak azijn ?
Dat gebruiken ze vaak om de kanaaltjes van de airco te reinigen bij auto's waarin is gerookt.

Die geur blijft best even hangen namelijk.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Is het toevallig de geur van schoonmaak azijn ?
Dat gebruiken ze vaak om de kanaaltjes van de airco te reinigen bij auto's waarin is gerookt.

Die geur blijft best even hangen namelijk.

Het is een niet rokers auto, en er is een airco reiniging uitgevoerd.Het is ook geen muffe airco geur, die zou ik wel herkennen. Het aan of uit zetten van de airco heeft er eigenlijk geen effect op, behalve dan dat bij het aanzetten van de airco de stank minder wordt.
Ik begin het idee te krijgen dat die poetsfirma flink met cockpitspray in de roosters heeft gespoten om het allemaal blinkend te laten uitzien [ iets wat zo wie zo al megafout is op een mat dashboard] en dat daarbij van die rotzooi tot op het verwarmings- element is terecht gekomen en dat dat die stank of veel erger die irritatie veroorzaakt zodra het verwarmings-element warm wordt. Kun je niet op een of andere manier redelijk makkelijk bij dit element komen?

trinty
 
Het zou kunnen dat er een slang van je carter ontluchting los hangt, of dat deze ergens lekt. Dit kwam veel voor bij dit motortype. De lucht die je dan ruikt is inderdaad chemisch, smerig, en schroeiend en irriterend.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!