Xenonverlichting Polo 6R Easyline (2011)

Hallo medelezers,
Het onderwerp zal denk ik al vaker ter sprake zijn gekomen, maar ik kom er niet echt uit!
Ik wil graag Xenon verlichting in mijn lampen, maar ik weet niet precies wat ik nu moet kiezen.. H4 of H7??

Ik weet dat het officieel nog niet mag t/m april 2012, maar wil alvast even goed voorbereid zijn wat betreft de Xenonverlichting in mijn wagen....

Wat heb ik nodig...? Ik twijfel tussen 6000k en 8000k ......

Tevens heb ik deze lampjes gekocht voor het dagrijverlichting bij Dealextreme.
Weet iemand of deze geschikt zijn?

http://www.dealextreme.com/p/0-4w-t10-1 ... pack-34608

Kun je bij Dealextreme ook kentekenverlichting kopen of ergens anders tegen een leuk prijsje?

Weet niet of 't nodig is maar mijn kenteken is 56-SVG-2

Ik hoop dat iemand antwoord kan/wil geven op mijn bovenstaande vragen!

Hier een foto van mijn auto :)

15743573-1.png
 
zeker weten niet aan xenon beginnen met je H4 koplampunits, daar krijg je spijt van!
ik zou het geld gebruiken om H7 units te kopen bij winparts!
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
niickx zei:
Ik wil graag Xenon verlichting in mijn lampen, maar ik weet niet precies wat ik nu moet kiezen.. H4 of H7??

Ik weet dat het officieel nog niet mag t/m april 2012, maar wil alvast even goed voorbereid zijn wat betreft de Xenonverlichting in mijn wagen....
Je kunt de hele H4 koplamp-unit vervangen door een H7 unit of een iets duurdere H4 Bi-Xenon set in te bouwen. De laatste optie is dus in totaal goedkoper.

Met H7 heb je beter licht, maar alleen Dimlicht Xenon (tenzij je 2 sets inbouwt)

Met H4 heb je dimlicht en grootlicht beide Xenon. Alleen kan met met deze variant een diagnostische foutmelding komen. Deze is te voorkomen door het anders programmeren van de boordcomputer of met een speciale kabel. Deze kabel bestaat uit een aantal weerstanden die je tegen het chassis moet monteren omdat ze heel heet worden.

Zelf ben ik ook bezig om een H4 Bi-Xenon in te laten bouwen en de boordcomputer te laten programmeren zodat ik niet zo'n brandgevaar kabel in mijn auto hoef. Mijn voortgang kun je zien in de link onderaan dit bericht.
 
Houz74 zei:
Heeft er hier iemand persoonlijke ervaring met Bi-Xenon in een H4 koplampunit van een Polo 6R ?

Mijn vorige auto had ook H4 Bi-Xenon en het licht was veel beter dan een H4 Halogeen. Het goedkoopst is het voor mij om deze zelfde set over te zetten naar mijn nieuwe Polo, vraag me alleen af of dit zinvol is.
Jah dat heb ik ;)
ik zelf kan blijkbaar als een van de weinigen hier wél de h4 xenon aanraden :roll:
maargoed ik heb dan ook weer geen ervaring met de h7 lampen van de polo (wel met de h7 in de hyundai van m'n mams, maargoed das geen polo eh? :mrgreen: )

Verder ben ik zelf niet zo denderend over de telescopische h4 bixenon, vind dat 't grootlicht echt bagger is daarmee :oops:
(maargoed bij mij h4 halogeen lampjes branden beide spiraaltjes op de grootlicht functie (zou niet moeten, maar doet 't wel) dus krijg je ong een h7 grootlicht effect(of 't ook te vergelijken is met h7 weet ik niet, maar dat gebruik ik als vergelijkingsmateriaal))
qua h4 hi lo kan ik je ook nog niks vertellen aangezien ik daar na de vakantie mee ga experimenteren ;)
dan wel de xenondimlicht en halogeengrootlicht variant ;)
je hebt namelijk ook nog een variant waarbij je voor zowel dimlicht als grootlicht een aparte xenonlamp hebt, maar dat is mij een beetje te veel van 't goede :lol:

maargoed als je een h4 bi xenon set neemt (telescopisch heb ik 't dan over, dus de set waarmee ik wel ervaring heb) zou ik gewoon een niet canbus set nemen, aangezien je sowieso een melding krijgt ongeacht canbus ballast of niet ;)

verder wat jullie beiden doen, dus zowel Houz74 en Niickx, moeten jullie zelf weten aangezien 't jullie geld is ;)
oh en Houz74, je kunt natuurlijk altijd proberen als je de set hebt liggen ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Gewoonjan zei:
Verder ben ik zelf niet zo denderend over de telescopische h4 bixenon, vind dat 't grootlicht echt bagger is daarmee :oops:
...
maargoed als je een h4 bi xenon set neemt (telescopisch heb ik 't dan over, dus de set waarmee ik wel ervaring heb) zou ik gewoon een niet canbus set nemen, aangezien je sowieso een melding krijgt ongeacht canbus ballast of niet ;)
...
oh en Houz74, je kunt natuurlijk altijd proberen als je de set hebt liggen ;)
Grootlicht zou ik alleen gebruiken voor het seinen naar mijn mede-weggebruikers, bijvoorbeeld als ik ze voor wil laten gaan. Dit omdat ik vaak terugschakelen bij tegenliggers niet fijn vind. Maar het dimlicht van een telescopische H4 Bi-Xenon set vind jij ruim voldoende ?

Theoretisch is de foutmelding via programmeren uit te zetten, desnoods in long-coding op bit-niveau. Daarnaast is een niet-Canbus Xenon set veiliger tegen het doorbranden van de Controller en/of de ruitewissermotor.

Heb naast een telescopische niet-Canbus H4 Bi-Xenon set van mijn vorige auto ook nog een set niet-Canbus H7 Xenon van mijn auto daarvoor liggen ;)
 
niickx zei:
Tevens heb ik deze lampjes gekocht voor het dagrijverlichting bij Dealextreme.
Weet iemand of deze geschikt zijn?

http://www.dealextreme.com/p/0-4w-t10-1 ... pack-34608
Deze lampen zijn niet geschikt voor de DRL. In de DRL gaan namelijk BA15S lampen (iig de versie die laag in je bumper zit), en geen T10 lampen. Je kunt ze wel gebruiken voor je stadsverlichting. Hou er wel rekening mee dat je eventueel een CAN-bus foutmelding kan krijgen met deze lampen.
 
Houz74 zei:
Grootlicht zou ik alleen gebruiken voor het seinen naar mijn mede-weggebruikers, bijvoorbeeld als ik ze voor wil laten gaan. Dit omdat ik vaak terugschakelen bij tegenliggers niet fijn vind. Maar het dimlicht van een telescopische H4 Bi-Xenon set vind jij ruim voldoende ?

Theoretisch is de foutmelding via programmeren uit te zetten, desnoods in long-coding op bit-niveau. Daarnaast is een niet-Canbus Xenon set veiliger tegen het doorbranden van de Controller en/of de ruitewissermotor.

Heb naast een telescopische niet-Canbus H4 Bi-Xenon set van mijn vorige auto ook nog een set niet-Canbus H7 Xenon van mijn auto daarvoor liggen ;)
Het dimlicht vind ik voldoende ja ;)
't reikt lekker ver en ik heb net zoveel zicht voor mijn gevoel als mensen met h7 halogeen lampen ;)

't seinen is meer dan voldoende met een h4 bi-xenon set, mits deze wel aan staat, anders heb ik zelf een beetje 't idee dat 't niet echt lekker zit ofzo, maar das mijn persoonlijke gevoel daarbij ;)

en dat klopt, maar een canbus melding is ook op te lossen met error cancellers in 't geval van h7 xenon. Verder ben ik zelf benieuwd of 't nog uitmaakt als ik ga klooien met h4 hi lo xenonlampen (grootlicht is dus gewoon halogeen) of ik dan canbus ballasten moet gebruiken of niet :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Gewoonjan zei:
Het dimlicht vind ik voldoende ja ;)
't reikt lekker ver en ik heb net zoveel zicht voor mijn gevoel als mensen met h7 halogeen lampen ;)
...
en dat klopt, maar een canbus melding is ook op te lossen met error cancellers in 't geval van h7 xenon. Verder ben ik zelf benieuwd of 't nog uitmaakt als ik ga klooien met h4 hi lo xenonlampen (grootlicht is dus gewoon halogeen) of ik dan canbus ballasten moet gebruiken of niet :)
Heb zelf nog even de reflectors van mijn oude auto en mijn nieuwe Polo vergeleken, en volgens mij zijn deze vergelijkbaar wat betreft de parabool-vorm. Dat zal dan waarschijnlijk ook betekenen dat de lichtopbrengst vergelijkbaar en dus voldoende is. Ik ga dus proberen mijn niet-Canbus H4 Bi-Xenon set overbouwen.

Waarschijnlijk gaat een H4 Hi Lo set hetzelfde (slechte) resultaat voor groot licht geven als normaal Halogeen...

Juist die losse error-cancellers of de Canbus geschikte ballasten leveren juist vaak problemen op:
Its the CANbus 'decoders' that damage Controller 9 (lights and wipers controller). The 'decoder' is in fact usually just a 2500uF capacitor across the feed to the headlamp. Its designed to fool the controller into thinking that there a filament bulb still installed (when the controller polls the light unit, the current just flows into the capacitor). The snag is that when the light is turned on the controller must not only supply the HID unit with start-up current, but also the inrush current to the capacitor. The controller is not designed for this. Moreover, when the light is powered down the capacitor cannot discharge throught the HID ballast (which will now present a high impedance), but through the controller.
The controller IS however designed to feed the 35W OE HID units that can be supplied by VAG from the factory. By fitting a 35W kit and recoding the controller you are installing something that the controller expects to work with.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!