Xenon vraag

Hallo Allemaal,

Een vraag aan de Xenon kenners.

Ik heb een Xenonset ingebouwd van Navaudio: Plus Pro Extra kleine ballast complete xenon verlichting set - NavAudio ®

En heb een lamp storing en het grootlicht is niet goed.

Lampstoring kan verholpen worden door weerstanden / computer programmeren zodat lampstoring genergeerd wordt

Of bestaan er setjes die geen storing hebben/geven?

Betreft het groot/dimlicht hieronder 2 plaatjes:

links = Dimlicht goed zicht
Rechts = Grootlicht slecht zicht voor de auto.

Dimlicht.jpgGrootlicht.jpg

In de koplamp zit een beschermkapje met gaatjes voorin moet deze verwijderen worden ?
Dit zou het probleem kunnen zijn omdat grootlicht anders reflecteert dan dimlicht.

Of licht het puur aan deze Xenon set?

Ik heb de mogelijkheid deze set retour te doen.

Wat zijn jullie adviezen?
 
Ik denk een combi van slecht xenon-setje (troep eigenlijk) en zoals in vele topics besproken xenon lampen in combinatie met halogeen reflectoren waardoor jij heel veel strooilicht hebt. Jouw huidige reflectoren zijn gemaakt voor halogeen lampen en zullen daarom in combinatie met xenon lampen nooit een vergelijkbaar licht geven zoals xenon lampen met projectoren.

Eerlijk gezegt kan ik op de 1ste foto niet eens zien dat het om een xenon lamp gaat, een auto met goede halogeen lampen(osram nightbreakers) geeft hetzelfde, zo niet beter, lichtbeeld.
 
Mwoah, wat donatello zegt ben ik het niet volledig mee eens..
Pasklare xenon setjes zullen altijd veel strooien en het lichtbeeld van een reguliere reflector is niet te vergelijken met een projector set.

Maar ik deel ook jouw ervaring met de H4 xenon, dat is alleen te verhelpen als je genoegen neemt met minder reikwijdte op dimlicht, of je moet met de elektrische hoogteregeling je lampen iets naar beneden draaien als je met grootlicht rijdt.

Nog een mogelijkheid is H7 lampen plaatsen.
Wat ik zo even niet weet is van welk bouwjaar jouw polo is, maar een 2010-er kan zonder problemen H7 voeren.
Als bij H4 halogeen jouw dimlicht aanblijft bij grootlicht (zoals de 2010 modellen) dan zou je ook hi-low kunnen overwegen, aangezien je dan een extra lampje aanzet voor grootlicht, maar dat zal de levensduur ook zeer zwaar verkorten.

Even wat anders wat je ook kan doen:
Jij hebt nu een H4-3 set(telescoop lampen), wat je ook zou kunnen doen is gaan voor ECHTE bi-xenon, dus H4-4.
Zoek maar even via google de verschillen op van H4-1 t/m H4-4 ;)

Mocht jouw auto dan nog een H7 codering nodig hebben, dan zijn er waarschijnlijk wel leden bij jou in de buurt die je daarmee kunnen helpen.
Heb je zelf een kabel, dan is dat al helemaal top en kun je het zelf doen;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Nee, dat is niet nodig, op je H4-3 setje zit ook zo'n kapje, dat is alleen bedoelt zodat tegenliggers niet direct op jouw lamp kunnen kijken, dus weghalen zal geen verschil maken ;)

H4-4 setjes zijn idd vrij moeilijk te krijgen, verder heb ik zo geen andere set die beter presteert, misschien dat de xenonlamp.nl huismerk set nog iets feller is, maar qua grootlicht maakt dat bijna geen verschil.
Beste optie lijkt me gewoon een set H7 units erin te zetten en dan evt met xenon uit te rusten als je dat wilt.
Of je kunt extreem gaan en een extra set H4's scoren voor weinig en ze ombouwen naar projectoren, zoals ik heb gedaan ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Het standaard beschermkapje steekt verder over de lamp dan de metalen kap van de HD4-3 lamp zelf.

Een halogeenlamp is natuurlijk in lengte korter dan de Xenon HD4-3 lamp.

Kan me goed voorstellen dat als grootlicht gevoerd wordt het brandpunt zo verplaatst dat een deel van dit licht wordt tegen gehouden ?

is er uberhaupt een kwaliteits set die geen storing geeft ?
 
Je H4-3 lamp beweegt naar achteren/binnen/naar de reflector toe;)
Verder, het lichtpunt in de xenonlamp zit op de juiste plek voor jouw reflectoren, dus dat zal het probleem niet zijn;)
Met een H7/H1/H8/noemhetmaarop, zal het bolletje ook ietsjes anders staan om een juiste lichtbundel te creeëren.

Qua H4-3 setjes zul je zonder extra weerstanden of codering altijd een foutmelding krijgen vanwege het simpele feit dat je een relais gebruikt;)
H4-1(niet toegestaan op de weg, omdat je dan geen grootlicht hebt) en H4-2 (hi-low) hebben daar geen last van, dus zou het wel goed moeten gaan.
Maar dan is het dus kiezen, of halogeen grootlicht, of coderen, of weerstanden;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Iemand ervaring met de set van xenonlamp.nl

Xenonpakket VW Polo Blue Motion

160,- euro en zou storingsvrij moeten zijn.

Of je gooit er 40 euro extra tegen aan en je hebt projector koplampen:

Bi-xenon Mini H1 Twin kit - Projector Kits

Mini20H120projector20kit-1.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!