Xenon (origineel) valt uit

FFA

Premium lid
1,494
2
965
153
Goedemorgen allemaal.

Ik heb sinds vorige week een eigenaardig geval.

De originele xenonverlichting van mijn Polo 6R valt na ongeveer 30/40 sec uit. Verder blijft alles (voor en achter) gewoon branden zoals het hoort.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak en het liefst ook de oplossing zou kunnen zijn??

Alvast bedankt!

[edit} Allebei de lampen gaan tegelijk uit en branden eerst goed, op volle sterkte en zonder knipperen. !!
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Lampje kapot.

Ik heb toen de tip gekregen de linker met de rechter te verwisselen om er zeker van te zijn dat het niet je ballast is.

Mocht je het kapotte lampje vervangen doe dat dan per 2 (ja dat kost wat meer) anders krijg je kleurverschil, wat dus niet mag voor apk etc.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
Of je hebt pech en beide lampen liggen op sterven of het is iets anders inderdaad :sweatsmile:

Dacht het probleem te herkennen omdat mijn kapotte lamp voor ongeveer een minuut bleef branden en dan uitging, echter was dit er maar 1.

Succes ermee in ieder geval!
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
Mocht je in de buurt van den haag wonen kan je als je wilt even lampjes lenen om uit te sluiten of het de lampen zijn. Heb nog 2x Osram xenarc en 2x Philips xv2.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en Johan
Mocht je in de buurt van den haag wonen kan je als je wilt even lampjes lenen om uit te sluiten of het de lampen zijn. Heb nog 2x Osram xenarc en 2x Philips xv2.

Guus bedankt alvast. Ik laat eerst eens kijken of er ergens een foutmelding te vinden is.
Enig idee welke lampen er standaard in zitten en welke , bij eventuele vervanging, aan te raden zijn?
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Oke bedankt. Die zijn 7000k zie ik. Niet iets te blauw?
Dat D3S wist ik inmiddels maar welk merk en type is standaard?
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Zeker niet te blauw. Is gewoon goed wit. 7000k is denk ik wat overdreven. Wat er Origineel in zit geen idee. Gewoon een Osram of Philips lamp
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Ter info: net allebei de lampen vervangen en het probleem is opgelost. Waarschijnlijk dus puur toeval dat ze allebei tegelijkertijd stuk zijn gegaan.
Ik verbaas mij wel over het feit dat ze nu al stuk zijn gegaan, na net geen 80.000 km.

De originele Philips XenStart lampen zijn nu vervangen door de Osram Cool Blue Intense (cbi)
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Ter info: net allebei de lampen vervangen en het probleem is opgelost. Waarschijnlijk dus puur toeval dat ze allebei tegelijkertijd stuk zijn gegaan.
Ik verbaas mij wel over het feit dat ze nu al stuk zijn gegaan, na net geen 80.000 km.

De originele Philips XenStart lampen zijn nu vervangen door de Osram Cool Blue Intense (cbi)
Misschien dat je veel korte ritjes rijdt? Het continu aan en uitgaan van een xenon lamp zorgt ervoor dat dit zijn levensduur aanzienlijk vermindert.
 
Volkswagen  X  X 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!