Xenon LED OEM ingebouwd in 6R / LED

Gisteren heb ik mijn Polo 6R weggebracht naar Cartronic in Den Haag. Het plan was om mijn koplampen te vervangen door de Xenon LED OEM versie en daarbij ook de automatische hoogteregeling te laten inbouwen. Ik wil mijn ervaringen graag delen met jullie.

Van te voren heb ik geïnformeerd of dit alles mogelijk was en hoe lang dit ging duren. De auto zou ik de gehele dag kwijt zijn daar de kabelset, boordcomputer, afs-module, sensoren en de lampen allemaal ingebouwd dienden te worden. Alles was mogelijk, met als eindresultaat dat de bochtverlichting en hoogteregeling vol automatisch zouden gaan...

Helaas bleek dit voor mijn type Polo (uit eind 2010) een hele opgave te zijn. Dit komt volgens Cartronic, omdat de bekabeling in meerdere configuraties ingebouwd zijn. Sommige lampen werden daardoor NIET aangestuurd door de boordcomputer. Mede hierdoor kwamen een aantal opties te vervallen, tenzij de auto nog langer bij hun zou blijven staan om het werkend proberen te krijgen. Ik heb besloten om dan maar alleen de koplampen te vervangen. De boordcomputer, afs-module en sensoren zijn niet geplaatst. Consequentie is nu alleen, dat de automatische hoogteregeling en de bochtverlichting niet werkt. Daarintegen ben ik wel goedkoper uit.

De kentekenverlichting is verder vervangen door LED en heb eerder bij Xenonlamp.nl verschillende LED-lampen aangeschaft om in te bouwen;
  • 16w Canbus LED knipperlicht - Oranje - BAU15S (in backorder, later zelf inbouwen)
  • 16w HighPower Canbus LED groot licht - H7 (door niet werkende bochtverlichting deze niet gebruikt)
  • 16w Canbus LED mistlicht - wit - H8 (fantastisch fel licht, post foto later)
  • 16w Canbus LED rem/achterlicht - rood - BAY15d (bleek storing op te leveren en moest niet gecombineerd zijn, zie bijlage)
  • 2,5w HighPower Canbus LED - rood - W5W (komt nog mooier over; rode lamp zorgt voor dieprood licht i.p.v. de iets meer oranje gloed van de originele lamp)

Al met al veel opgestoken en een aantal lampen verkeerd ingekocht, vandaar dat ik ze waarschijnlijk ga omruilen bij Xenonlamp.nl. Verder ben ik er niet al te rouwig onder, dat een aantal zaken niet helemaal werken zoals af-fabriek; het resultaat mag er zowieso wel zijn! Ik post ook daarvan foto's later.

Polo_H7LED.JPGPolo_BAU15sLED.JPG
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!