Xenon in mistlamp

Is er al iemand, die de mistlampen heeft vervangen voor Xenon?
Gaat dit goedkomen bij een 6R GTI?

Ik ben nl. helemaal klaar met het zoeken naar een geschikte xenonlook lamp.
Heb nu een aantal verschillende geprobeerd, en zijn naar mijn idee toch te blauw.
Ook vind ik de licht opbrengst minimaal. Ik heb van de week echt moeten controleren of de mistlampen aan stonden. Zag geen extra licht bijkomen bij het aanzetten.

Ik vraag me dus af, of de behuizing niet te klein is voor een xenonlamp.

Wie heeft er raad voor mij?

TH@NKZzz
 
Ik heb inmiddels PRIdevisions een PM gestuurd, hoop dat íe wil reageren.
Nu nog even een goeie set uitzoeken, geloof dat het merk Pilot wel goed is?

Andere vraag, heb xenon fabrieks af, geen idee welk merk lampen VW hiervoor gebruikt heeft.
Kan ik daar zonder probleem bv. een Pilotlamp insteken, die richting de 6500K gaat?
Of is dit slecht voor de ballasten?
 
Je hebt pm terug ;) om op je secundaire vraag te komen. daar weet ik jammer genoeg geen antwoord op.




"Andere vraag, heb xenon fabrieks af, geen idee welk merk lampen VW hiervoor gebruikt heeft.
Kan ik daar zonder probleem bv. een Pilotlamp insteken, die richting de 6500K gaat?
Of is dit slecht voor de ballasten?"
 
Dat past denk ik niet,als je je OEM lampen wilt vervangen dan heb je Osram Cool Blue intense nodig..kosten een aardige duit.

Ik heb ze in de Audi ook en ze geven dat felle witte Xenon licht wat de nieuwste premium sedans allemaal hebben.

-Merc E klasse
-Porsche Panamera (zonder full LED verlichting)
-A6/A8 (zonder full LED verlichting)
 
Marc zei:
Dat past denk ik niet,als je je OEM lampen wilt vervangen dan heb je Osram Cool Blue intense nodig..kosten een aardige duit.

Ik heb ze in de Audi ook en ze geven dat felle witte Xenon licht wat de nieuwste premium sedans allemaal hebben.

-Merc E klasse
-Porsche Panamera (zonder full LED verlichting)
-A6/A8 (zonder full LED verlichting)


die osram cool blue intense, werken deze lampen op de Aftermarket ballasten ? of kan ik de ballasten ergens verkrijgen ?
 
PRIdEVisions zei:
die osram cool blue intense, werken deze lampen op de Aftermarket ballasten ? of kan ik de ballasten ergens verkrijgen ?
er is dacht ik een verloop stekker beschikbaar op xenonlamp.nl voor d2s/d2r lampen ;)
zal nog even snel voor je kijken

*edit*
kijk hier maar eens of dit wat is voor je ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ze zitten er inmiddels in, de xenon in de mistlampen dan.
Het is een Pilot Pro Line 6000K setje geworden, wat een verademing zeg...
Spijt dat ik dat niet gelijk heb gedaan, ipv. de diverse xenonlook lampen die ik geprobeerd heb.

Afgelopen week in het noodweer naar huis, dacht ff me mistlampen aanzetten.
Nou, ben uitgestapt, om te checken, of ze daadwerkelijk branden :evil: (Ja dus)
Ofwel, wat een bagger lampjes, halogeen 35watt voor mistlampen is niets!

Nu straalt het werkelijk wit uit, het verschil met de xenon in koplamp is nu goed te
zien (Helaas) Gelukkig, als ik de mistlampen nu erbij aanzet, een hele bak verlichting erbij.
Niet dat het lelijk is ofzo, maar ben een zeikerd, wil gewoon graag de koplamp ook in 6000K hebben.

Ik begrijp dus, als ik de Oem xenon wil vervangen, Osram Cool Blue Intense d2s/d2r lampen moet kopen.
Als ik daar even op Google, lees ik dat deze lampen 5000K zijn.
Dat is toch niet een mooie match met de 6000K mistlampen? Ik kan ze niet vinden in 6000K helaas...

Ik zal v/d week wel ff een foto uploaden, om het kleurverschil te laten zien, hoe het nu is.

Mocht iemand een ideetje hebben, hoor ik dit graag
Top_Hat_Emote-1.gif
 
Re: Xenon in mistlamp *UPDATE VRAAGJE*

Je kan zien dat ik er de ballen verstand van heb, hahahaha...

Ik had het er in die xenonzaak nog over, die hadden het inderdaad over een verloopkabel wat ertussen gezet moest worden.
Dat deden ze liever niet, omdat deze nog wel eens storingen kon geven.
Ook werd er gepraat, over het kunnen doorbranden van de ruitenwisser motor :shock:

Jij zegt dat de D2r of D2s, 1 op 1 aangesloten kan worden op de OEM ballasten, en zonder deze verloop kabel?

http://www.sky-xenon.nl/Typelampen.html

In de GTI zit toch Bi-Xenon, deze zijn er alleen in H4 te krijgen :roll:
 
Facepalm_by_Rolzor-1.gif
Jawel, ik heb weer eens een vraagje omtrent de verlichting
Facepalm_by_Rolzor-1.gif


En nu over de bochtverlichting in de koplamp. Deze is in mijn ogen vrij nutteloos, straalt weinig "extra" licht uit.
Nu zou ik deze functie natuurlijk kunnen uitschakelen...
284f3cf352c3c378f0b640c76ddd45f2-1.gif


Maar bedacht, en vraag me tevens af, of het wettelijk is toegestaan, deze functie uit te zetten?
En de bekabeling door te lussen naar het dimlicht, dus dimlicht aan, 4 lampen brandend ipv 2...
Ik zou dan, en apk technisch goed zitten, deze vervangen voor (hahaha) xenon...
Ennnnnn zou de boel dan niet te warm worden, dilemma's, dilemma's :|?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!