Xenon Grootlicht werkt niet...

Op het internet kwam ik de tip tegen om de DRL uit te zetten via een manuele handeling; sleutel erin, '0'-positie, indicator naar links en naar je toe, sleutel draaien zonder motor aan te zetten, een aantal seconden wachten.

Hier heb ik een beetje spijt van, want nu werkt mijn Xenon grootlicht niet meer (High Beam) door de hendel naar me toe te trekken... Heeft iemand een idee om dit (handmatig) weer terug te zetten, zodat ik de shutter van mijn Xenon weer 'hoor' bij het groot licht geven?

Oh en heeft in eens ook een extra feature... kan nu bij '0' stand en indicator naar links of recht respectivelijk links of rechter lamp laten schijnen... Wat is hier aan de hand?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug aanzetten van DRL is net andersom. De indicator naar rechts en naar je toe.
Zo staat het in de handleiding:

tfl.JPG

Zie dat je OEM Xenonlampen hebt, misschien is daarvoor iets anders geprogrammeerd in Byte 23 waardoor je DRL-schakeling raar doet.

Vond hierover dit ergens op internet:
Byte 23: Much of DRL functionality seems to be here;

My car has bi-xenon with LED parking/DRL lights. There are halogen cornering lights integrated in the main headlights. Separate fog lights are situated lower down, and these only act as fogs since DRL and cornering lights are integrated in the main headlight unit.

The car came factory configured with only the front LEDs on as DRL (ignition on, light switch in "0" position). No other lamps are on with the DRLs. The corresponding bit status of the Byte 23 is 01000001.

I then played with the long coding helper for the Byte 23. This is what I discovered:
- changing bit 4 from 0 to 1 switches off the LEDs
- changing bit 3 from 0 to 1 selects low beam xenon as DRL (plus LEDs are switched off)
- changing bit 2 from 0 to 1 selects cornering lights as DRL (plus LEDs are switched off)
- changing bit 6 from 1 to 0 turns off any of the three above DRL light sources. This bit would seem to be the "master" DRL enable/disable switch?
- changing bit 7 from 0 to 1 switches off the LED DRL on the side where indicator is blinking. Didn't test this bit with the other DRL light sources, but may well be that this switching off is for the LED strip only? With this setting the LEDs on that side didn't dim but shut off completely. I believe that a dimming function could be achieved together with some other bit (yet to be discovered in some other Byte)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hartta,

Bij mij precies hetzelfde, met dimlicht xenon aan werkt de high beam wel maar vanuit stand 0 of 1 werkt de high beam xenon niet als je de hendel van het grootlicht naar je toer trekt. Weet niet of dat iets met de DRL te maken heeft. Parkeerlicht werkt bij ook gewoon, contact uit en hendel naar links of rechts bediend het parkeerlicht,

Marcel.
 
Dank allen. Volgens mij heb ik dit reeds geprobeerd, maar ik zal het nog eens proberen... Begrijp ik het goed, dat ik dus ook de lichtschakelaar op "0" moet houden, de linker hender naar boven en naar me toe, de sleutel draaien zonder de motor te starten en even te wachten? Ik krijg geen piepjes trouwens.
 
Dank allen. Volgens mij heb ik dit reeds geprobeerd, maar ik zal het nog eens proberen... Begrijp ik het goed, dat ik dus ook de lichtschakelaar op "0" moet houden, de linker hender naar boven en naar me toe, de sleutel draaien zonder de motor te starten en even te wachten? Ik krijg geen piepjes trouwens.
Dat klopt, maar 3 seconden aan en daarna weer uit.
 
Helaas... paar keer bovenstaand geprobeerd, maar mijn Xenon grootlicht blijft weigeren. Ook de zekeringen en bedrading nagekeken, maar dat is allemaal wel goed. Vreemd. Ook exact 3 seconden aan en dan uit met de hendel naar boven en naar me toe of een andere stand heeft geen invloed.

Ik ga maar eens naar de garage, want hier klopt iets niet.
 
Toch een zekering ?

http://forum.mypolo.nl/polo-v-6r/3943-fusecard-polo-6r.html

Ik heb een probleem met mijn Xenon. Mijn grootlicht werkte niet... en wat blijkt? De zekering hiervoor is DANKZIJ DEZE FUSECARD gevonden en geconstateerd, dat deze defect is. Het gaat over de zekering positie 34 van 15 Ampere. Weet iemand of hier ook 20A in kan? Deze zitten niet standaard in het zekeringenpakket van VW.
 
Tja... zo simpel kan het zijn. Deze fusecard erbij genomen om zo de left en right main bulb te achterhalen. Dit blijkt positie 34 te zijn, een weerstand van 15 Ampère. Deze vervangen, eerst beide Xenon lampen lostkoppelen en grootlicht signaal testen. Dit ging goed, dus deze bedrading is prima. Vervolgens de rechter aangesloten en weer getest. Deze werkt. De linker getest en als laatste beiden aangesloten.

Het werkt weer! Allen bedankt!

Discussie kan gesloten worden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!