winterbanden

Ik wil winterbanden op mijn vw polo uit 2013 gaan doen. Nu is mijn polo nog in bestelling.
Klopt het dat de banden maat 185/60/15 is?
Welke merk winterbanden raden jullie aan? En weten jullie een adres waar ik ze goedkoop kan aanschaffen?

Alvast bedankt voor de hulp.
 
ja kan met 185/60 R15

Persoonlijk vind ik A-merk banden fijn zoals Continental, Michelin of Vredestein.

De ANWB heeft altijd bandentests: winterbanden test 2013 - ANWB

Hier op het forum zijn verschillende setjes te koop.


[h=2]Top 3 winterbanden maat 185/60 R15T[/h]
[h=4]merk/type[/h][h=4][/h]
Continental WinterCtc TS850
Dunlop Winterresponse-2
Michelin Alpin A4

---> http://forum.mypolo.nl/velgen-banden/8444-continental-contiwintercontact-ts850-195-65-15-8mm.html
 
185/60 en 185/65 zijn de standaard maten.
Nadeel is dat je bij 90km/u een afwijking hebt van 2-4 km/u, voor zover dit een nadeel te noemen is. Volgens mij zie je dat verschil op de teller niet terug..
Voordeel is dat de wielkast wat meer wordt opgevuld (band wordt rondom 1,5cm groter), en een hogere band geeft meer comfort. Begin dat jaar 2 maanden op de banden gereden.
(gegevens over tellerafwijking kan je berekenen in de bandencalculator)

Er zitten originele 'zilveren' afdekkappen bij, voorzien van groot VW logo.
 
Vandaag te horen gekregen dat mijn leasemaatschappij akkoord gaat met 2e set velgen met daarop de winterbanden voor mijn BlueGT. Vreemd genoeg zijn er wel 16inch staal + band besteld ipv 15inch. Ik lees op verschillende pagina's dat 16inch niet zou kunnen onder de polo? Al zou ik niet weten waarom.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Als er ineens een pak sneeuw valt en je ziet de stoepranden niet goed meer rij je groter dan 15" gelijk goed in de puin door de lage wang vd band. Ik heb er gewoon een stalen 15" set met Michelin Alpin A4 onder 's winters.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!