Winterbanden VW Polo 1.2 TSI (2010)

Beste forumleden,

Ik ben vanaf zaterdag eigenaar van een Polo (2010) 1.2 tsi comfortline. Gezien de huidige weersomstandigheden wil ik graag winterbanden onder deze polo monteren. Nu heb ik een zgan set winterbanden in de garage liggen van mijn volkwagen golf (2007) die 4 weken terug gestolen is. Het betreffen stalen velgen van 16 inch met een steek van 5x112 met daarop banden in de maat 205/55/R16 van het merk Vredenstein.
Volgens velgensteek moet ik velgen hebben met een steek van 5x100 en een ET waarde van 43 voor mijn polo. Mijn velgen van mij Golf V passen er dus niet op, maar is het wel mogelijk om de banden van mijn Golf V op 16 inch velgen te zetten met een steek van 5x100 en een ET waarde van 42 en met de vermelding van 6.5J ?? Deze kan ik namelijk ergens kopen voor een leuke prijs.. Welke marges zitten er op de ET waarde van 43, er zijn namelijk nog meer setjes velgen te koop met waardes uiteenlopend van 38 t/m 45

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!