Werking alarm controleren

Ik heb vandaag geprobeerd mijn alarm af te laten gaan omdat ik geen idee heb hoe deze klinkt. (toch wel handig te weten dat het om mijn auto gaat als er weer eens een alarm afgaat in de straat).

Toen ik de auto heb opgehaald bij Autostadt liet de medewerker mij dit horen door zijn hand, door een geopend raam naar binnen te steken en zo de bewegingssensoren te triggeren.

Ik heb dus een raam open laten staan en de auto op slot gedaan, mij hand door het raam gestoken, bewogen, tegen de stoel aan getikt maar geen alarm...

Ik vraag me af wat ik fout doe...
 
Je kan ook gewoon in de auto zelf gaan zitten en bewegen, wel zo lekker in deze tijd van het jaar ;)
Weet wel dat het niet gelijk werkt na het aanzetten van een alarm, even een paar min wachten.
 
Ik heb het geprobeerd door erin te gaan zitten, op slot te doen middels de sleutel en te bewegen. Dit werkte niet.
Toen geprobeerd de sleutel om te draaien bij een afgesloten auto met ingeschakeld alarm. Kon de auto gewoon starten.
Toen de deur van binnenuit geopend. Pang, alarm af. De tweede keer dat ik het probeerde lukte het weer niet.

Heeft het alarm tijd nodig om zichzelf helemaal te stellen afgezien van de ultrasone golven?
 
Ik heb ooit een goede alarm in laten bouwen in mijn Golf GTI.
Daar is mij toen uitgelegd dat de alarm het pas een half minuutje nadat ie ingeschakeld is doet.
Dat was toen fabrieksaf zo ingested is mij toen uitgelegd.
 
Zet je raam eens op een kier, zet het alarm aan, wacht 1 a 2 min en ga dan eens met je arm door het raam en beweeg, zou moeten gaan loeien.

Wat het starten betreft, zit er wel een start onderbreker op het alarm of alleen in de sleutel?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!