Werkelijk verschil tussen 1.2 TSI & gewone 1.2

Ik zou gaan voor een 1.4i. Die motor is wel wat minder snel, maar wel goedkoper en VEEL betrouwbaarder als een TSI motor.
De TSI blokken zijn nou niet echt zeer betrouwbaar gebleken de laatste tijd, laat staan als ze wat ouder worden en meer km op de klok krijgen.

Ik heb al best wat Volkswagens gehad en ook veel andere auto's trouwens maar ik zweer plechtig dat ik nooit een TSI koop in wat voor vorm dan ook.

Er zullen best wat mensen het niet met me eens zijn, maar het is een feit dat VAG echt veel problemen heeft op motorisch gebied met de laatste generatie motoren.

Niks mis met de 1.8 TSI blokken die al jaaaaren meegaan, die kan je ook nog eens heel dik en betrouwbaar chippen. Dat jij elke TSI motor over 1 kam scheert laat al zien dat je niet goed bent ingelezen op de problemen die er zijn/waren.

Ik wil op mijn beurt nooit meer een sloom blok zonder turbo hebben of het moet een dikke 2 liter of 6 cilinder zijn. Een 1.2/1.4 zonder turbo is echt niet vooruit te branden of je moet continu volgas optrekken.
 
Aaah dan heb ik nog een vraag aan de specialisten wat is het verschil tussen een 1.2 TSI en een 1.2 TFSI ? en wat zijn de voordelen ten opzichte van elkaar

Volkswagen heeft geen TFSI, die benaming gebruiken ze bij Audi. Dus als je een Audi A1 koopt met 1.2 blok staat er TFSI op, terwijl audi en VW precies hetzelfde blok gebruiken.
 
FSI (Fuel Stratified Injection) is een direct ingespoten benzine motor zonder turbo.

Deze motor kent twee werkinsmodes. In de normale mode, welke gebruikt wordt als er vermogen gevraagd wordt, werkt de motor met gebruikelijke brandstof lucht verhouding zoals bij indirecte injectie. In de stratified mode werkt de motor op een arm mengsel en kan er +/- 30% brandstof bespaard worden. De motor werkt dan met gelaagde verbranding door tijdens de compressieslag op twee momenten brandstof in te spuiten. De eerste brandstof inspuiting verdeelt zich over de hele cilinder maar is te arm om te ontstoken te worden, de tweede inspuiting wordt vlak voor het ontsteek moment ingespoten en creëert een rijk mengsel rond de bougie dat wel ontstoken kan worden. Het rijke mengsel ontsteekt het arme mengsel. Een nadeel van de stratified mode is dat deze in een beperkt belasingsgebied en toerenbereik inzetbaar is.

TSI (Twincharged Stratified Injection) TFSI Turbocharged Fuel Stratified Injection

TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection) is een FSI motor met een turbo.

TSI (Twincharged Stratified Injection) heeft zowel een turbo als een mechanische compressor.
Er zijn enkele uitzonderingen, niet alle TSI motoren hebben naast een turbo ook een compressor, ook gebruikt Volkswagen de term TSI tegenwoordig ook voor de oudere TFSI motoren.
 
Zo exact weet ik het niet over de verschillende types. Feit is dat er veel problemen zijn en dat zal vast niet bij ieder type motor zijn, bijvoorbeeld de 1,8. Voor zover ik weet zijn het vooral de 1,2 en 1,4 TSI blokken die echt problemen kennen.
Maar het gaat in dit topic over de 1,2 TSI en er vraagt iemand om advies.
Het vergelijk gaat tussen een 1,2 of een 1,2 TSI.
Daarom zeg ik op mijn beurt dat ik dan persoonlijk voor de 1,4 FSI zou gaan omdat er veel problemen zijn met de 1,2 TSI's en de 1,2 inderdaad niet vooruit te branden is. De 1,4 is ook niet snel maar het is goed te doen.
Mijn moeder heeft na 3 jaar ellende een compleet nieuwe polo gekregen zonder afschrijving omdat ze het probleem met haar polo 1,2 TSI zelfs niet eens opgelost kregen bij de dealer en Pon.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Maar wat zijn veel problemen? Is dat 5 op 10 of zijn dat 8 of 9 van de 10?

Tis wel zo dat de 1.2 TSI problemen ondervind, maar er zijn ook weer een aantal waarvan het opgelost is ;)

Als het goed is hebben de probleem auto's ondertussen allemaal een recall gehad waarbij de ketting is vervangen voor een nieuwere die niet oprekt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!