Welke radio?

Ruud9N

Premium lid
Spritmonitor.de
3,385
1,068
213
Kennis rijdt in een VW Transporter (California als ik het goed heb)
Onderstaande foto is wat hij nu aan entertainment heeft. (zonder AUX)
Ik kwam hem tegen bij de VW dealer omdat zijn navi niet meer naar behoren werkt. De originele CD laad niet en als hij het wel doet dan geeft hij geen kaart weer. Maar de CD is ook al een aantal jaren oud en dus niet meer up-to-date. Ik denk persoonlijk dat hij beter af is met een nieuwe unit echter wil hij wel een originele VW-unit. Dus geen Ali-express-aftermarket.

Aangezien er hier wel een aantal mensen rondwaaien die verstand van dergelijke radio's hebben, hoop ik dat jullie met deze vraag kunnen helpen.

Kunnen jullie wat aanraden? Graag met Apple Carplay. B.v.d.
Moet in ieder geval kunnen navigeren en hands-free kunnen bellen.
 

Bijlagen

  • 20220711_134220.jpg
    20220711_134220.jpg
    3.3 MB · Weergaven: 39
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Als ik het zo goed zie, is dit hetzelfde type verbrede 2-din radio die ook in een Touareg te vinden is, dus je opties voor aftermarket zijn redelijk beperkt qua originele pasvorm. Je kunt een android head-unit kopen (zoals deze bijvoorbeeld) en een losse CarPlay dongle eraan hangen (gebruik ik zelf ook, zo'n draadloze werkt perfect, linkje hier)

Anders zou je een frame moeten hebben dat het brede 2-din formaat naar gewoon 2-din omzet, en er een standaard 2-din radio ingezet kan worden.

Uit ervaring weet ik dat transporters vaak niet werken met de canbus integratie van veel android radio's, lokaal staat hier specifiek op dat ze wel geschikt zouden zijn. Ikzelf heb een android radio in de transporter van mijn vader gezet (weliswaar 1 generatie nieuwer), waarbij de canbus niet gedetecteerd wordt, en er in de hele auto geen geschakelde plus te vinden is :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!