Welke lichtmetalen velgen origineel onder Polo 9n uit 2005?

Hallo,

Kan iemand mij vertellen welke lichtmetalen velgen origineel onder een polo 9n uit 2005 zaten? Zitten nou wieldoppen onder maar wil graag de originele velgen eronder hebben.

zullen de 15 inch groenland velgen ook passen?

mvg,

Jeroen
 
Volkswagen  POLO 9n  74 PK (55 kW) 1.4 16v 
Welkom op het forum @jerve. Wellicht dat je ons iets meer informatie kan geven over jouw Volkswagen Polo van 2005 (type 9N). Overigens niet geheel onbelangrijk, weet je zeker dat het een 9N is en geen 9N3?

Afhankelijk van de uitvoering en het model kunnen wij je vast vertellen welke stalen velgen leverbaar waren. Ik schrijf leverbaar waren, omdat de 9N uit de tijd komt dat er vaak ook wieldoppen standaard op de Polo zaten ;) (zeker de basic!). Een highline velg is de 14 inch 6Q0601025K (Soa Paolo). Dan is er nog de 15 inch 6Q0601025L en niet te vergeten de 16inch 6Q0601025D (Barcelona).

Een 17inch velg vind je dan weet terug in het Volkswagen Zubehör pakket (Borbet Exor STP) of bij de FUN 6Q0601025J.

Kortom een korte vraag die zonder meer informatie niet beantwoord kan worden ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N en Polovl
Bedankt voor je reactie. Ik ben een beetje nieuw in de polo wereld maar mijn polo athene is met de ronde koplampen en van 01-2005 dan is het dacht ik de 9n. standaard zitten er inderdaad stalen velgen met wieldoppen op maar wil ze graag vervangen voor lichtmetalen originele velgen.

bvd
 
Volkswagen  POLO 9n  74 PK (55 kW) 1.4 16v 
Oh nog een tweede vraag: zullen de 15 inch groenland velgen ook passen?

Ja deze passen, maar zijn niet origineel leverbaar geweest op de 9N. Deze groenland velgen zijn het eerst op de markt gekomen bij de 6R BlueMotion (twee modellen na de 9N). Ik heb 123 geen zicht op de ET-waarde verhouding ten opzichte van een alu velg van de 9N. Denk wel dat bandenmaat afwijkend is ten opzichte van een 9N bandenmaat. Dit kan weer zorgen voor afwijkingen in de teller. Optie zou dan kunnen zijn om een andere maat banden er op te leggen, maar is dit het waard??
 
Bedankt voor je reactie. Ik ben een beetje nieuw in de polo wereld maar mijn polo athene is met de ronde koplampen en van 01-2005 dan is het dacht ik de 9n. standaard zitten er inderdaad stalen velgen met wieldoppen op maar wil ze graag vervangen voor lichtmetalen originele velgen.

bvd

Het klopt dat dit een Polo van het type 9N is. In principe kan je vaan wel een setje 14 inch Soa Paolo op de kop tikken voor weinig. In combinatie met een setje "zuinig banden" kan je hier een leuk verbruik op halen. Wil je iets mooiers, maar origineel dan zou ik voor de 16inch Barcelona velgen gaan. Doorgaans wat moeilijker te vinden maar zeker een stuk mooier. Bij 17 inch velgen verlies je naar mijn mening (de nodige jaren 9N gereden op 17inch) meer comfort, al staat het wel het mooist. Het comfort verlies wordt veroorzaakt door de plattere banden die benodigd zijn ( 215/35/17 of 205/40/17). Bedenk ook ie bij 17 inch dan weer vrij hoog komt te staan waardoor je gaat verlagen en je nog meer comfort verliest ;)
 
Top! ik ga opzoek naar een setje 14 inch Soa Paolo's.. nog tips waar te zoeken?
Marktplaats, of eventueel in Duitsland op Ebaykleinanzeigen. Daar worden veel velgen aangeboden.

Om je vraag te beantwoorden over de groenland velgen, deze passen ook op jou 9N.
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!