Weem, Polo 6R TSI Highline (Spyshots P1)

Na m'n nieuwe Polo 6R oktober vorig jaar (!) te hebben besteld begon ik inmiddels aardig ongeduldig te worden met niet op mails reagerende verkopers. Ook vandaag weer nul op het rekest, eigen verkoper afwezig, vervanger te druk om m'n vragen over de leverdag te beantwoorden.

Vanmiddag trok ik de stoute schoenen dus maar eens aan en ben zelf maar naar de dealer gereden in de hoop dat de auto al op de parkeerplaats zou staan zodat ik alvast kon kijken en wellicht wat meer informatie over de leverdatum kon achterhalen.

Het nieuwe gebouw van Van den Udenhout in Eindhoven bleek een grote glazen constructie te zijn, binnen was het behoorlijk druk met klanten. Omdat ik de parkeerplaats in de eerste instantie niet kon zien zag ik de bui al hangen dat ze de afgeleverde auto’s op een andere locatie opsloegen en ik dus voor niets was gekomen.
Toen ik echter een stukje doorliep zag ik een achteruitgang waar nieuwe auto’s leken te staan. Uiteindelijk bleek het een enorme parkeergarage met twee niveaus met alleen maar nieuwe VW’s en Audi’s. Omdat iedereen binnen het te druk leek te hebben om me op te merken ben ik door de uitgang geglipt op zoek naar m’n Polo. Na eerst op de bovenste verdieping te hebben gezocht kwam ik ‘m uiteindelijk tegen op de verdieping daaronder en heb gelijk maar wat fotootjes gemaakt.

Er zitten nog wat stickers op en hij is nog behoorlijk vies. Op het formulier achter de voorruit stond als afleverdatum 9 januari vermeld, wat op een zondag is. Ik neem aan dat dat dus de eerstvolgende werkdag wordt. Opvallend is dat de auto volgens datzelfde formulier de 15e december ‘afgevoerd’ lijkt te zijn. Nu weet ik niet of dat vanuit de fabriek is of dat ie toen al bij de dealer stond, waarschijnlijk dat eerste, maar dan nog stond ie waarschijnlijk twee dagen later, op de 17e, in Eindhoven. Niet dat ze dan even de moeite nemen om te bellen dat ie is aangekomen en wat de leverdatum zou zijn...

Maar goed, ik ben vooral blij dat ik uiteindelijk de 5-deursvariant heb genomen (notabene op aanraden van m'n vriendin) en dat de 17"velgen in combinatie met het sportonderstel niet te ordinair zijn uitgevallen, iets waar ik wel bang voor was. Het was voor mij een 'sight for sore eyes' tussen al die BlueMotions die me qua lijn (velgen/bodykit) de laatste tijd nogal zijn gaan tegenstaan (maar da's persoonlijk natuurlijk!).

Spijt heb ik wel een beetje dat ik niet voor de Climatronic ben gegaan maar de Climatic en de radio niet heb genomen, maakt het dashboard nmm aanzienlijk mooier. Beide overigens wel een bewuste keuze destijds ivm het gevaar op diefstal dat hier in Eindhoven helaas nogal hoog is, heb me daarbij ook laten afschrikken door de recente berichtgeving over opengeknipte portieren etc.

Als 'afwerking' wil ik het Polo logo nog laten verwijderen en zit er aan te denken om na een paar duizend kilometer een Ventura box te laten monteren. Zou een seconde schelen bij de acceleratie (naar 8,7 dus), 28PK meer en een hogere Vmax van 210KM/H. De informatie op internet over deze boxen niet bepaald consistent. De een vind het oplichterij, de ander is juist weer positief maar er lijkt toch vooral een oorlogje te woeden tussen de aanhangers van JD Engineering en Ventura zonder dat ik echte dynocijfers kan vinden.

Ik hoor graag jullie mening natuurlijk ;)

P1010832.jpg


P1010835.jpg


P1010825.JPG


P1010826.JPG
 
Re: 'Spyshots' van m'n Polo 6R TSI Highline

Welkom op het forum.
Mooie wagen! De velgen steken mooi af op de kleur.
Een kamaraad van me heeft ook n 1.2 TSI Highline. Een erg prettige motor, met veel kracht, ook onderin. De stoelen van de highline zijn super.De climatronic zou ik niet missen, climatic werkt ook perfect in de 6R. Zelf rij ik een 9N met climatic. Het is wel handig, maar niet noodzakelijk.
Wat heb je verder nog voor opties op je 6R?
 
Re: 'Spyshots' van m'n Polo 6R TSI Highline

Roy78 zei:
Wat heb je verder nog voor opties op je 6R?
De Highline-uitvoering was al redelijk compleet dus uiteindelijk heb ik niet al te veel opties. Ik heb eigenlijk alleen bewust het sportonderstel genomen van 200 euro, enerzijds vanwege het lagere zwaartepunt (hou wel van een sportief bochtje) en omdat het de auto icm 17 inch wat meer bad-ass maakt ;), vind de 6R standaard nogal hoog op z'n pootjes staan, vooral achter.
Twee deuren achter is in principe ook een optie, leuk daarbij vind ik dan wel weer dat die bij de Highline zijn voorzien van electrische ramen.

Johan zei:
welk type velgen is dit nou? weer eens wat anders als de boa vistas Big Grin
De velgen zijn van MAK, type Iguan Silver. Staan niet in de brochure maar wel in het 'velgenboek' bij de VW-dealer zelf. Ik vond de Boavistas een klein beetje te ordinair persoonlijk (hoop dat ik niemand tegen de schenen schop ;)). Ik had deze een keer eerder gezien bij een andere Polo 6R en destijds een foto gemaakt omdat ik ze erg mooi vond staan. Meerprijs is ongeveer hetzelfde als voor de Boavistas.

starsky zei:
Je weet wel zeker dat deze die van jou is? haha
Alle auto's hadden een afleverdocument achter de ruit, deze had mijn naam erop haha. Handig, want eerst stond ik voor de verkeerde zwarte 5-deurs, een BM ;)
 
@Weem Ik wil niet de hele powerbox vs OBD discussie opgraven dus ik ben benieuwd naar jouw mening. Ventura heeft deze maand een actie, chiptuning voor de 1.2 TSI voor €425. Dat is wel een erg aantrekkelijke prijs, en aangezien ik binnenkort lekker op vakantie ga met mijn vriendin in de Polo is dit een mooie gelegenheid om mijn polo te laten chippen. Ventura is tevens aantrekkelijk wegens het niet vervallen van de garantie.

Wat vind je zelf van de box?.

EDIT: Heb net je 1.2 TSI tuning topic gevonden. Ben benieuwd hoe het rijdt met de meet!
 
Ik had hier al een kleine impressie geschreven, even geknipt, geplakt en een beetje bijgewerkt:

Heb de module inderdaad een maandje of wat geleden in laten bouwen. Geen slechte ervaring tot nu toe, verbruik is niet toegenomen en mogelijk zelfs afgenomen (zat bij het inbouwen nog in de inrijperiode waarin het mengsel sowieso rijker is dus moeilijk vast te stellen, ik rij nu ongeveer 6L/100km met ruim 9.500 km op de teller). Verder geen onrustige motor, geen bijgeluiden, rook uit de uitlaat of anderszins gekke dingen.

Wel ben ik benieuwd naar een objectieve meting op een testbank en hoe anderen het ervaren bij een proefritje bij de meeting in april. Omdat ik de originele motorloop nog niet zo goed kende voordat ik de unit in liet bouwen had ik wat moeite om het verschil te merken. Wel vind ik de motor onwijs pittig, en vanaf 100 km/u in z'n 6 trekt ie erg goed door, maar de vraag is of dit sowieso al niet zo was.
Als je 'm in laat bouwen mag je ook altijd even proefritje maken onder begeleiding van de verkoper voordat je afrekent. Let wel dat de beste man nogal aan de zware kant is (>100kg) wat de prestaties wat kan vertekenen. In tegenstelling tot mij destijds heb jij inmiddels waarschijnlijk wel al meer gevoel bij de prestaties van je TSI zonder mini-ecu dus kan je mogelijk een beter vergelijk met voor en na maken, zelf heb ik nooit meer de moeite genomen de unit te verwijderen om het verschil te testen.

Bij het testritje zou ik sowieso een stuk snelweg pakken en vanaf ca 100km/u in z'n 6 flink gas geven, ik heb het idee dat je het verschil daar nog het beste merkt omdat ie flink door blijft trekken. In principe zou je het ook in de topsnelheid moeten merken, waar het normaal bij 190 ophoudt zou je nu met enige moeite op de 200+ uit moeten kunnen komen. Zelf heb ik het nooit echt aangedurft om helemaal tot het eind te gaan maar heb wel een snelheid van 190+ gehaald (niet doorvertellen!).

Ben benieuwd wel naar jouw ervaringen ook als je besluit 'm in te bouwen dus laat dat nog even weten :)
 
Ik ben er bijna zeker van dat ik deze maand een afspraak maak voor de inbouw van een chip module. Het is alleen té ver rijden om even een proefritje te maken. Ik zou na 10.000 kilometer het verschil duidelijk moeten kunnen merken. Ik vind vooral accelleratie belangrijk, de topsnelheid en verbruik doen me niet zo veel. Ook vind ik het 'gat' in de 1e versnelling niet prettig, je verliest veel tijd bij 1-100 km/h sprint.
 
Gisternacht teruggekomen van een vakantie in Toscane, in totaal 3.000 km's gereden waarvan een paar zeer hachelijke in centrum Florence. Dat laatste (en überhaupt rijden in Italië) zal ik niet snel herhalen :mrgreen:. De terugweg hebben we, met pauzes, in één ruk doorgereden.
Ventura mini-ecu heeft dus ook gelijk een duurtestje gehad, geen problemen en verbruik ondanks zo nu en dan even flink doortrekken op de Autobahn (meestal tot de vriendin het merkte) en volle bepakking een nmm nette 1 op 15,5.
Enige opmerking bij het comfort op dit soort lange ritten is denk ik dat het 215/40/R17 rubber de auto toch wat lawaaïiger maakt en je bij slechtere wegen (i.c.m. het sportonderstel) behoorlijk de weg 'voelt', maar ja, het ziet er zo kek uit! De motor was overigens een droom, heerlijk stil in z'n zes bij hoge snelheden.

Fotootje onder van vlak voor het doorkruisen van de Gotthardtunnel.

P1020333.jpg
 
JeroenMPC zei:
Ik ben er bijna zeker van dat ik deze maand een afspraak maak voor de inbouw van een chip module. Het is alleen té ver rijden om even een proefritje te maken. Ik zou na 10.000 kilometer het verschil duidelijk moeten kunnen merken. Ik vind vooral accelleratie belangrijk, de topsnelheid en verbruik doen me niet zo veel. Ook vind ik het 'gat' in de 1e versnelling niet prettig, je verliest veel tijd bij 1-100 km/h sprint.


Wil jij dan bij ieder stoplicht het snelste weg zijn? Dan had je beter een GTI kunnen kopen!
 
Wil jij dan bij ieder stoplicht het snelste weg zijn? Dan had je beter een GTI kunnen kopen.

Dat was in eerste instantie ook de bedoeling toen ik ging kijken voor een mogelijke opvolger van de Ibiza. Ik heb toen een aantal dagen de Golf 5 GTI op proef gehad, maar het verbruik viel zo enorm tegen (Wat ook wel te verwachten was natuurlijk). En in die tijd werden de brandstof prijzen er ook niet beter op, dat ik heb besloten de 1.2TSI te nemen. Lekker vlot als het moet, maar ook zuinig. Een Polo 6R GTI was nieuw simpelweg te duur.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!