Week 35: Zou jij de Golf 7 overwegen?

Week 35: Zou jij de Golf 7 overwegen?


  • Totaal aantal stemmers
    23
Status
Niet open voor verdere reacties.

Webgangster

Beheerder / Webhoster
Beheerder
MyPolo - Team
559
19
32
Even geen poll dat betrekking heeft op de Polo maar op de Golf.
In september wordt de Golf 7 aangekondigd, ondanks dat er weinig informatie over is, zou jij de Golf 7 overwegen al nieuwe auto?

Edit: kleine toevoeging

Er is Volkswagen veel aan gelegen hun nieuwe Golf de benchmark te laten zijn. Daarom heeft het VW-lab de trukendoos nog eens opengetrokken, en komt met een Golf VII BlueMotion die 85 gram CO2 per km uitstoot. 14% bijtelling FTW! Volgens het huidige belastingsysteem betekent dit dat de BlueMotion tot 2014 in de 14%-bijtellingscategorie valt (vanaf dat jaar zakt de grens naar maximaal 84 gr/km). Er hoeft dus geen BPM of wegenbelasting over betaald te worden, en dus wordt hij ook voor de niet-leaser zeer interessant.
Momenteel is de enige C-segment diesel die in de buurt komt de Ford Focus Econetic, een auto die net zoals de nieuwe Golf nog niet bij de dealer staat overigens. De Golf BlueMotion, die met zijn 105 pk sterke 1.6 TDI minder uitstoot dan de huidige Polo BlueMotion (1.2 TDI driecilinder), wordt in Q2 2013 op de markt verwacht.
Hoe wordt deze zuinigheid bereikt? Uiteraard in eerste instantie door een geknepen motorblok, smalle banden, bumpers, een dichtgetimmerde grille, en lagere carrosserie voor een gunstiger CW-waarde. Daarnaast vermoeden we dat ook de Golf BlueMotion gebruik gaat maken van VAG’s cilinder on demand-technologie. Of, in gewoon Nederlands, cilinderuitschakeling.
De introductie van de Golf VII, die langer, breder, maar ook lager dan zijn voorganger schijnt te zijn, staat over een kleine 2 weken gepland, op 4 september in Berlijn. (via groen7.nl)
Ondertussen is er ook een video uitgekomen van de mediapresentatie waaruit deze gegevens afkomstig zijn. Deze werd eergisteren in Wolfsburg gehouden. De video kan je vinden op autojunk.
Een essentiële voorwaarde voor een lage uitstoot is een relatief laag gewicht. VW heeft er veel moeite in gestoken de nieuwe Golf lichter te maken. Door o.a. lichtere staalsoorten te gebruiken, wordt er tot 100 kg aan gewicht bespaard, en dat geeft net even dat zetje richting de lagere bijtellingscategorieën.

Bron: Autoblog.nl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
BMW  1 serie  1.6 
Heb "Ja" gestemd. Niet als vervanger van de Polo maar als vervanger van de andere, eerste auto in "the family". Maar daarvoor ben ik slechts adviseur, geen beslisser :mrgreen:
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Voor mij persoonlijk is het uiterlijk van een auto erg belangrijk. Voor zover ik kan zien aan de spyshots in de link die je geeft is het een auto die mij qua model niet echt kan boeien, al moet dit nog blijken bij de echte onthulling natuurlijk. Daar komt nog bij dat ik pas net deze Polo heb en dus nog niet bezig ben met een andere auto. Vandaar dat ik "nee" heb gestemd.
 
zou er ook niet zo'n Bluemotion versie komen voor de Golf VII? niet de Bluemotion Technology maar zo'n eentje als bij de Polo?

ik zit net te kijken op de configurator en het valt me op dat de navigatie veranderd is Discover Pro en Discover Media...maar je hebt ook Composition Color of Composition Media (misschien een soort van tussenstap als je toch navi wilt maar niet ultra veel wilt bijbetalen) as always Bi-Xenon belachelijk duur weer

Dynamic drive control is ook redelijk geprijst...maar eigenlijk al die opties zoals Park assist, achteruitrijcam, lane assist, dynamic light assist, driving profiles, panorama dak zou ik allemaal achterwege laten. kzou alleen een executive pakket nemen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!