Week 14: Nieuwe auto, had jij problemen en zijn deze goed opgelost ?

Had jij problemen met de nieuw aangeschafte auto en zijn deze goed opgelost ?

  • Geen problemen gehad met de nieuwe auto

    Stemmen: 9 37.5%
  • Enkele problemen, goed opgelost door de dealer

    Stemmen: 6 25.0%
  • Enkele problemen, opgelost maar het ging niet van harte

    Stemmen: 3 12.5%
  • Enkele problemen, nog steeds gezeur met de dealer

    Stemmen: 6 25.0%

  • Totaal aantal stemmers
    24
Status
Niet open voor verdere reacties.

Webgangster

Beheerder / Webhoster
Beheerder
MyPolo - Team
559
19
32
De titel zegt genoeg. Nieuwe auto gekocht en dan blijkt later dat er problemen zijn met de auto.
Zijn de problemen goed opgelost door de dealer ? Of ligt je nog steeds in conclaaf met de dealer ?
Wat voor problemen heb je gehad of heb je nog op dit moment ? Vergeet het type Polo niet te vermelden!

Wij zijn erg benieuwd.

MyPolo.nl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
BMW  1 serie  1.6 
Gaat dit specifiek over NIEUWE auto's of moet er staan andere auto?

LET OP! Vermeld hier geen namen van Dealers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Type Polo: 6R GTI
Dealer: ----------

Paar weken na aankoop/levering problemen met motormanagement. Bij hogere toeren ging de motor tegen sputteren en bij teveel toeren sprong de motor in "safe-mode" EPC, hierdoor niet meer mogelijk om meer dan 2000 toeren te maken. Hiervoor 2 keer bij de dealer geweest, maar deze had niet de software om de computer/sensoren goed uit te lezen. Bij de 2de keer de auto een weekend bij de dealer achtergelaten en hierna hebben ze het ook kunnen oplossen, daarna geen problemen meer mee gehad.

Bij testrit bij PON precies dezelfde problemen gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat hier om een compleet nieuwe auto Bas.

Overigens heb ik geen problemen gehad met mijn auto (Polo 6R 1.4 85PK).
En rijdt hij nu al bijna 23.000 zonder enig probleem! :)
 
BMW  1 serie  1.6 
Graag nog een keuze erbij!
Enkele problemen nog steeds gezeur met PON!

En misschien nog een leuke? stelling: hoe lang reed jij probleemvrij met je nieuwe polo?! Ik wel geteld 2weken.......En nu staat de auto alweer enige tijd bij pon binnen geparkeerd.....
(polo6 dsg7 1.2tsi)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe zo gezeur met pon je heb de auto toch bij een de dealer gekocht?
Een beetje dealer lost een probleem zelf op maar helaas zijn er een aantal die zich achter pon verschuilen en zelf geen verantwoording nemen
Waardoor jij als klant de klos bent
En pon mag het gepruts van de dealer weer oplossen
 
Wat is er aan de hand dan Linda?
Een of andere motormanagementstoring (sorry ik ben helaas niet zo technisch) , die steeds maar weer terug komt. Er is al een hoop vervangen en hij logeert al een tijdje bij Pon, maar oplossen dit probleem lijjkt heel moeilijk.... Ze hebben het drukker denk ik met klanttevredenheidsonderzoeken versturen en uitwerken.
 
Hoe zo gezeur met pon je heb de auto toch bij een de dealer gekocht?
Een beetje dealer lost een probleem zelf op maar helaas zijn er een aantal die zich achter pon verschuilen en zelf geen verantwoording nemen
Waardoor jij als klant de klos bent
En pon mag het gepruts van de dealer weer oplossen
Ehm sorry hoor, de dealer heeft alles gedaan om mijn auto goed te krijgen.(En nog steeds!) Pon kwam er ZELF mee dat auto naar hun toe moest!
 
Als jouw dealer alles heeft gedaan dan was het probleem toch opgelost ?
Waarschijnlijk heeft pon geen vertrouwen meer in jouw dealer gehad
en om jouw toch weer tevreden te krijgen de dealer aangeboden om de auto te reparen
Want als ik goed begrijp speelt dit bij de dealer ook al lang?
Ik begrijp dat je baal dat je nieuwe auto al zo lang defect is maar ik denk dat je het postief moet zien dat pon jouw auto op pakt
Want bij de dealer kwam je ook niet verder
Maar al met al heel verveeld voor je ik hoop dat het snel wordt opgelost
 
Al het garantiewerk gaat volgens mij sowieso via Pon. De dealer lost het op maar Pon is de tussenpersoon. Als zelfs je dealer het probleem niet kan achterhalen hoef je er niet blij mee te zijn dat hij bij Pon staat. Die zijn gaan haar beter als de gemiddelde VW dealer.

Welkom in het VW wereldje, u bent na aanschaf gewoon een zeikert in hun ogen. Grote kinderziektes worden onkend, dat is allemaal maar normaal hoor! Schijt mentaliteit, jammer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gaat dit specifiek over NIEUWE auto's of moet er staan andere auto?

LET OP! Vermeld hier geen namen van Dealers.


Ik vindt juist dat de Dealer genoemd mag worden of het nou negatief of positief is, je hebt tenslotte wel betaald!!. Er zijn meerdere mensen die een nieuwe auto willen aanschaffen. Hier in NL wordt al te veel verbergt voor de buitenwereld. Als ik ooit weer een nieuwe auto ga kopen dan weet ik 100% waar ik deze weer aanschaf. Niet bij m'n eerste Dealer, maar bij m'n tweede. Die UP! Rijdt heerlijk! Big Grin

Die mensen weten niet beter, jij zou het ook vervelend vinden als je een product verkoopt waar je gewoon van weet dat ie niet 100% goed ken zijn en je elke keer dezelfde sh*t klant ziet met een rotkop die je om de haverklap verrot komt schelden.
Et is hun werk als zij er niet waren zou jij nu geen VW POLO GTi rijden. Je staat als dealer in de Top 3 of niet ( Men snapt het woordje service of ook niet..

Als je slim ben ga je ook niet langs bij één dealer maar bij meerdere je merkt zowieso verschil qua (inzet, uitstraling, wetenschap en tja eerlijk zijn ze nooit maar je moet je er lekker bij voelen). Ik ben ook bij verschillende dealers langsgeweest de ene kom je binnen en men kijkt je niet eens aan, bij de andere kom je binnen men kijkt je aan en zit te facebooken, komt niet eens een goedemorgen/ morgen aan. Of je komt binnen en je wordt zeer netjes geholpen er wordt zelfs gevraagd wilt u wat te drinken en e.v.t gelijk gevraagd waar uw interesse voor is.

Het gaat ook om de verkoper/persoon die je op dat moment aanspreekt & uiteraard niet ieder z'n dag is perfect gestart. ZOek dan gerust verder!

Ach ja heb m'n ochtend hersengymnastiek weer gedaan.

Gr,

Enzo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als jouw dealer alles heeft gedaan dan was het probleem toch opgelost ?
Waarschijnlijk heeft pon geen vertrouwen meer in jouw dealer gehad
en om jouw toch weer tevreden te krijgen de dealer aangeboden om de auto te reparen
Want als ik goed begrijp speelt dit bij de dealer ook al lang?
Ik begrijp dat je baal dat je nieuwe auto al zo lang defect is maar ik denk dat je het postief moet zien dat pon jouw auto op pakt
Want bij de dealer kwam je ook niet verder
Maar al met al heel verveeld voor je ik hoop dat het snel wordt opgelost

Denk dat wij verschil van mening blijven houden! Als mijn dealer zo'n preutser was geweest, dan had Pon het toch al lang op kunnen lossen? Maar ook aan de kant van Pon blijft het verdacht stil.
En ik hoop inderdaad dat ze snel over de brug komen, want ik ben er goed ziek van.
 
Op dit moment hebben 16 mensen gestemd (niet representatief).
De uitslag vindt ik erg bedroevend.. Dealers/PON doe daar eens wat aan!

Volkswagen wordt zo goed verkocht dat beide niet wakker liggen als ze een klant verliezen,zo lijkt het.
Waar ze wel super in zijn is het opsturen van vragenlijsten,ik heb er 4 gehad,evenals telefoontjes met vragen over de auto en de service van de dealer.
Ze moeten al 3 keer nog terug bellen.
Ondanks ik geen problemen met de auto heb,echter toch 2 ongemakken waarvan er 1 dmv onvriendelijk doen tegen de dealer opgelost is.
Of ik weer voor een vw kies weet ik niet,ik heb mijn bedenkingen mocht er toch iets aan de hand zijn,en laten we eerlijk zijn,na 2 jaar hebben ze totaal geen verplichtingen meer.(welk merk levert nu nog 2 jaar garantie?).
 
Hahaha Bas,een collega van mij heeft zo een nieuwe Kia Sportage gekocht,en die is blij met die 7 jaar,heeft namelijk nog weing plezier van van zijn auto gehad,deze logeert ook graag bij de dealer :)
Ach..zo is er bij elk merk wel iets.
 
Mijn Polo wordt volgende maand afgeleverd. Ik heb een 1.2 tsi gekocht. Ik hoop dat de kinderziektes er inmiddels een beetje uit zijn. Bij de dealer waar ik mijn auto heb gekocht, heb ik een 1 jaar extra garantie gekregen. Dus 3 jaar garantie ipv 2 jaar. Top actie van de dealer, want ik ben van plan om ongeveer 3 jaar met de auto te blijven rijden. Dan is het toch wel fijn om de gehele periode garantie te hebben. Ik heb mijn Polo bij A - point gekocht. Ik vind dat een prima dealer.
 
Heb, tot dusver gelukkig nooit grote problemen gehad met mijn ( nieuw gekochte ) auto's
Mijn allereerste auto was een polo gt coupe gekocht bij een vw/audi dealer.
Daarna alleen ervaringen met de lokale Skoda dealer van dezelde hoding, en ik kan niet anders zeggen dat deze meer service kent, en zelfd zaken hersteld die buiten de garantie periode ligt.

Ps naam dealer via de pm
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb jij het derde jaar erbij gekregen? Ik heb mijn Polo ook bij A-point gekocht maar moest betalen voor het derde jaar


Mijn Polo wordt volgende maand afgeleverd. Ik heb een 1.2 tsi gekocht. Ik hoop dat de kinderziektes er inmiddels een beetje uit zijn. Bij de dealer waar ik mijn auto heb gekocht, heb ik een 1 jaar extra garantie gekregen. Dus 3 jaar garantie ipv 2 jaar. Top actie van de dealer, want ik ben van plan om ongeveer 3 jaar met de auto te blijven rijden. Dan is het toch wel fijn om de gehele periode garantie te hebben. Ik heb mijn Polo bij A - point gekocht. Ik vind dat een prima dealer.


Heb overigens (nog) geen problemen met de Polo, dat zou niet best zijn want er staat pas 3000 Km op de teller. Wel was het zo dat de verkoper van niets wist toen wij de auto op afgesproken tijd kwamen ophalen terwijl hij toch drie mailtjes had gestuurd met de afleveringsdatum. De mensen die de auto's gereed maken voor aflevering hadden gelukkig wel werk gedaan dus was het snel in orde te maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!