water aan bijrijderszijde -> pollenfilter / kachelmotor

Hoi :)

ik heb sinds kort last van waterlekkage aan de bijrijderszijde in mijn polo, het water lijkt van onder het dashboard vandaan te komen.
nu heb ik een beetje lopen googlen en gevonden dat dit waarschijnlijk komt door een verstopt pollenfilter (?)
dit ding zit onder een plastic-kap (zoals jullie wss beter weten dan ik xD), maar hoe krijg ik die klipjes los die de kap op z'n plaats houden zonder ze af te breken?

ook las ik dat het zwarte ding dat ik zie als ik het dashboard iets open haal onder het dashboardkastje, de kachelmotor is en ik las dat deze ook vol water kan staan nu (?) er zit een schroefje onder op, kan ik die veilig los halen om te kijken of is dat niet handig / raden jullie me wat anders aan om te doen?
 
controleer eerst je waterafvoer van de motorkap maar eens,

stap 1, draai je ruitewissers aan de voorzijde eraf, ( dopje eraf, sleutel 13 )

nou weet ik niet wat voor auto je hebt, ik gok een 6n2 ?

de zwarte afdekplaten, kun je loshalen, deze zitten vast met kleine plastic klemmetjes ( soprt van drukknopen)
deze haal je ( heeel voorzichtig!) los met een platte schroevedraaier,
als je deze los hebt dan,kun je bij je waterkanalen ( afvoer) maak deze maar eens goed schoon,

denk dat je probleem dan weg is.

en check ook je deurrubbers, voor de zekerheid !
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!