Wat kan/mag de dealer en wat niet

Betreft Polo BM 1.2 TDi van juli 2012.

Ik heb vorige week mijn H4-lampunits bij de dealer laten vervangen door H7 Units
Mijn verzoek om in te stellen dat dimlicht blijft branden als ik groot licht aanzet of sein bleek een tikkeltje teveel gevraagd.
Kwam ook omdat ik er met enige urgentie op stond te wachten.

Nu heb ik ook begrepen dat de dealer via zijn vagcom niet alle parameters kan (of som 'mag') veranderen.
Maar wie heeft enig idee of de dealer deze instelling kan/mag doen.
Net zo als met het blijven branden van mistlicht als je grootlicht seint.
Het moet mogelijk zijn. maar ook hier: wie heeft enig idee of de dealer deze instelling kan/mag doen.
ik ben wel benieuwd.

Nu gaan binnenkort mijn winterbanden eronder, en ik heb op voorhand het mailtje van die Deen al doorgestuurd naar de dealer, maar ik ben wel nieuwsgierig of ze het ook KUNNEN.
 
Ze mogen het wel volgens mij, maar kunnen is een ander verhaal.
VAS is namelijk totaal andere software dan VCDS en zullen ze dus bij de fabriek de geschikte codes op moeten vragen, of het zelf gaan uitzoeken;)
En daar zit het probleem, een dealer heeft veeeel te veel auto's en modellen lopen om dat allemaal uit te gaan zoeken enz, dus een paar basis dingen kunnen ze wel doen, maar dieper gaande dingen hebben ze de tijd gewoonweg niet voor;)

Maar wat mij verbaast, gaat jou mistlicht uit bij grootlicht?
Ik kan namelijk gewoon alle verlichting aan zetten aan de voorkant zoals ik dat wil (muv de knippers).
 
VW  6R  1.2TDI 
Als de dealer ermee klaar is ga ik nog wel bij JELA langs.

De dealer kon/wilde/mocht nog wel meer niet:
Hill Hold langer: hun reactie: niet mogelijk alleen bij automatische handrem zoals tiguan heeft
Tear wiping AAN: hun reactie: niet mogelijk
Handmatige Coming Home AAN: hierop zelfs geen enkele reactie :???:
En wat de benodigde tijd betreft: is een leasebak, dus de leasebaas krijgt de factuur.

Volgens mij kan een beetje handige PLC programmeur echt alles manipuleren.
Zoals b.v. bij grootlicht aan, ook dimlicht aan, maar bij grootlicht SEINEN gewoon alles wat je hebt aan de voorkant AAN.
 
Tearwiping werkt idd tegen op 2012-jes
Bij mij werkt t prima echter.

Wat mij ook op viel is dat in mijn A versie BCM veel meer opties staan dan in bijv de F versie.
 
VW  6R  1.2TDI 
Zojuist terug van de dealer, met nette Michelin Alpin A4 er onder ( 215/45 R16)
Maar Dimlicht en grootlicht tegelijk aan, hebben ze niet kunnen fixen.
Ze gaven wel aan dat ze er waarschijnlek wel uit gaan komen, aar dat ze dan iets verder moeten 'graven'.
terwijl ik ze het mailtje van die Deen al had doorgestuurd.

Enfin, zal wel een bezoekje JELA worden.
Die heeft het vermoedelijk in 5 minuten (inclusief opstarten laptop) gefixed.
 
De dealer mag officieel niet veel veranderen. Ze krijgen zo ie zo weinig tot geen ondersteuning van PON uit. Dit word expres gedaan zodat garage's niet gaan lopen spelen met een auto om bepaalde zaken aan of uit te zetten. De dealer kan en mag wel de gordelwaarschuwing uit zetten ( na het laten tekenen van de klant) Bochtverlichting en nog wat kleine zaken. Voor de rest is maar triest. daarnaast heeft de dealer het ook niet zo mooi als wij met onze vagkabels
 
Jela, heeft bij mijn BM uit oktober 2010 (modeljaar 2011) aangezet:

- bochtenverlichting
- autolock en autounlock (anti-carjacking)
- tearwiping (1 keer na-wissen na gebruik vd ruitesproeiers)
- l/100km naar km/l
- startstop systeem van Duits naar Engels (Nederlands kon niet met de module in de auto)
- coming home, maar dit werkt wel handbediend omdat mijn polo geen lichtsensor heeft



De dealer mag officieel niet veel veranderen. Ze krijgen zo ie zo weinig tot geen ondersteuning van PON uit. Dit word expres gedaan zodat garage's niet gaan lopen spelen met een auto om bepaalde zaken aan of uit te zetten. De dealer kan en mag wel de gordelwaarschuwing uit zetten ( na het laten tekenen van de klant) Bochtverlichting en nog wat kleine zaken. Voor de rest is maar triest. daarnaast heeft de dealer het ook niet zo mooi als wij met onze vagkabels
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!