Warme lucht uit luchtrooster raam plus mega warme dashboard

Geachte Heren en Dames, mede polo rijders.

Ik heb recentelijk wat ontdekt tijdens het rijden met mijn polo en ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hier last van hebben.

Als ik met mijn auto rij dan rij ik vaak zonder climate control aan (dus echt helemaal uitgedraait) maar gewoon lekker met mijn raampjes open.
Nou heb ik recentelijk al een paar keer gehad, dat terwijl ik zo aan het rijden was, er ineens behoorlijk warme lucht
in me gezicht werd geblazen. Nou heb ik standaard al mijn ventilatie roosters dicht zitten behalve natuurlijk de grote
gleuf bij de voorruit zelf. Dit is dan ook waar die warme lucht vandaan komt.

En met warme lucht bedoel ik ECHT WARME lucht! Ook ben ik er achter gekomen dat als dit gebeurd dat dan ook
het dashboard, specifieker het gedeelte, laten we zeggen achter / rond het navigatie scherm richting het raam, heel
erg warm word, zo warm dat je je hand er bijna niet op kan leggen.

Als ik dan uiteindelijk mijn climate control aanzet omdat het door die hete lucht niet meer te harden is dan komt er
geen warme lucht meer vanuit die gleuf bij het raam en koelt het dashboard ook goed af. Als ik daarna de
climate control weer uitzet dan krijg ik ook niet meer de warme lucht en het dashboard wat warm word.

Ik heb een aantal vragen hierover.

Heeft iemand van jullie dit ook?? OF gehad?
En zo ja is dit opgelost?
En wat denken jullie wat dit probleem is??

Graag hoor ik van jullie.

Mvg

DrDeathhand
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb niet hetzelfde probleem, maar het is wel deels te verklaren. Het navigatie systeem produceert best veel warmte, en als het apparaat zijn warmte niet kwijt kan omdat er geen lucht circuleert kan het schijnbaar zelfs vrij heet worden. In mijn vorig auto had ik een dubbel Din autoradio met vrij veel vermogen, die werd ook behoorlijk heet. Ik heb altijd mijn airco aan, dus zo erg als bij jou heb ik het nooit meegemaakt, maar de hele middenconsole voelde bij mij ook warm aan.

Maar echt hete lucht in je gezicht lijkt me niet de bedoeling. Probeer eens de hele navi unit en radio uit te zetten, is het probleem dan weg?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!