VW Polo Sludge smudge in Oliedop

Bullit

Lid
Geachte VW Liefhebbers.

2 weken geleden was er nog geen smudge sludge in de dop.
Gisteren was er ineens een significante hoeveelheid witte slurry smudge sludge in de dop.

er is mij wijsgemaakt dat er dan sprake kan zijn van een lek tussen olie gedeelte en water gedeelte?
Ik heb een keer overtoeren gemaakt, 6000 RPM bij een invoeg actie, kan dat de oorzaak zijn of is er iets structureels aan de hand?

Bijlagen

• IMG_20251219_144835_409.webp
    IMG_20251219_144835_409.webp
    999.7 KB · Weergaven: 11
Volkswagen  POLO 
Wat vaak een oorzaak kan zijn is korte stukjes rijden. Die ene keer 6000 toeren zal het niet zijn geweest. Kan in het ergste geval een koppakking zijn, maar ook, minder erg, je oliekoeler wat ik wel eens gehoord hebt. Weet alleen niet precies bij welke types dit is, misschien dat een ander lid je daarin kan helpen.

Is je koelvloeistof reservoir nog wel schoon?

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!