VW Polo AW; SIM kaart?

Hoi mede-auto eigenaren,

Sinds vandaag de trotse eigenaar van een nieuwe VW Polo. :) Er zit wel zo'n handige flyer bij dat de auto connected is, maar zover het nu lijkt moet ik hem altijd verbinden met de hotspot van mijn telefoon. Vind ik zelf niet erg handig.

Mis ik een optie, of zit het er gewoon niet bij? Stick Out Tongue Ik wil dan eventueel wel een SIM-kaart plaatsen. Op het internet lees ik een hoop over de VW Car Stick, maar dat vele ook een Huawei dongle gebruiken. Iemand hier enig ervaring mee? Of er moet ergens een SIM-kaart slot verstopt zitten...

Thanks!
 
Volkswagen  Polo AW  95PK 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
Voor optimaal gebruik moet je een 4G/WiFi dongle gebruiken en daarin een data simkaart plaatsen. Beste en goedkoopste optie is een dongle te kopen via AliExpress of iets dergelijks..
 
.  .  . 
Voor optimaal gebruik moet je een 4G/WiFi dongle gebruiken en daarin een data simkaart plaatsen. Beste en goedkoopste optie is een dongle te kopen via AliExpress of iets dergelijks..
Thanks voor je reactie! Vanavond kan ik een dongle afhalen bij CoolBlue, samen met USB-verlengkabel, die zal ik dan in de kofferbak gaan plaatsen. SIM-kaart vanuit KPN is inmiddels ook onderweg.

Ik vernam inderdaad al dat een dongel het beste resultaat was, zonder dat het te veel geld kost voor zo'n officiele VW Car Stick terwijl het simpelweg gewoon een dongel is.
 
Volkswagen  Polo AW  95PK 
@einschtein: wat vind je dan niet erg handig om je telefoon als hotspot te laten fungeren?
Zo heb ik privé een ruim 4 jaar oude Android telefoon. Het hotpsot gebeuren op zich gaat heel goed alleen wift in huis werkt dan weer niet. Deze even handmatig de boel omzetten. Van mijn werk heb ik een iPhone en daar hoef ik, na alles eenmaal goed ingesteld te hebben, niets aan te veranderen. Ik vind dat heel goed werken.
 
@einschtein: wat vind je dan niet erg handig om je telefoon als hotspot te laten fungeren?
Zo heb ik privé een ruim 4 jaar oude Android telefoon. Het hotpsot gebeuren op zich gaat heel goed alleen wift in huis werkt dan weer niet. Deze even handmatig de boel omzetten. Van mijn werk heb ik een iPhone en daar hoef ik, na alles eenmaal goed ingesteld te hebben, niets aan te veranderen. Ik vind dat heel goed werken.
Ja, weet niet. Ik zal het niet heel erg veel gebruiken, dus ik heb zoiets voor het gemak schaf ik net zo goed een dongle aan. Heb ik inmiddels dan ook gedaan. :)

Persoonlijk zou ik hier echt geen geld in steken, zoveel kan je er nou ook weer niet mee. heb je alles al goed bekeken?
Ja, maar inmiddels er wel over uit dat ik op zoek ben naar de Mijn Volkswagen app. Contact gehad met de dealer, na wat getouwtrek dat ik de mondelinge toezegging had gehad dat het er in zou zetten, moet ik een paar euro neer leggen en gaan zij die module er in bouwen.

SIM-kaart heeft vervolgens niet echt een waardevolle toevoeging meer, na installatie van de Connected Car module.
 
Volkswagen  Polo AW  95PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!