VW polo 1.4 TDI Lounge Diesel Motor Trilt

Hallo ik heb een vw polo 1.4 tdi bouwjaar 2016.
Ik heb een vraag betret de trilling van de motor, ik weet dat een diesel altijd meer trillingen heeft.
Zelf dacht ik als dit niet aan de rolletjes lagen of aan de motor ophanging?
De auto is vorige week nog bij de garage geweest om de koplampen aftestellen dus dacht zoiets moet ze vast opgevallen zijn?

"zie video"


Alvast bedankt.
 
Volkswagen  Polo 6R Lounge  1.4 TDI 90pk 
de 1.4TDI is een 3 cilinder motor. Elke 3 cilinder motor trilt. Omdat een diesel vanzichzelf al met meer trillingen te maken heeft, zal een 3 cilinder diesel NOG meer trillen dan een 3 cilinder benzine. dus ja, het is normaal dat je 1.4TDI trilt.
ECHTER! (nu komt het)
Volkswagen schaamt zich nogal voor een trillende Dieselmotor en heeft besloten om het ding vol te hangen met balansassen. Nu wil het geval dat deze balansassen aangedreven worden door een ketting. deze drijft overigens ook de oliepomp aan, deze ketting wil nog wel eens uitrekken/kapot gaan. dit resulteert in een balansas die niet meer volledig op tijd staat en dus zn werk als ballast/trillingsdemper niet. dit gaat resulteren tot OVERMATIG trillen van de motor.

lang verhaal, kort samengevat: als je het niet vertrouwd, ga even langs de garage/dealer en laat er een ervaren monteur naar kijken!
hij/zij zal meteen zien/voelen of de trillingen, die jij ervaart, binnen de normen valt!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
bedankt voor je reactie! Aankomende dinsdag afspraak bij de garage.. ook omdat de hij nog al moeizaam in zijn 1 schakelt, zelf dacht ik aan de kabel schakelkabel. Ook wat ik denk is dat de tanden niet helemaal synchroom lopen omdat als je in de achteruit gaat de koppeling altijd ff * soort van tanden poetsen doet * Wat de auto ook doet is dat ie met een koude motor wat bokt of schokt in zijn 1 & 2. na eenmaal door trekken naar de 3 en hij wat op temperatuur komt merk je niks meer. Heb jij misschien enig idee?

Alvast bedankt
 
Volkswagen  Polo 6R Lounge  1.4 TDI 90pk 
Mmm, Ik weet dat de 1.4TDI fabrieksaf met een 2-massavliegwiel uitgerust is. Hier is later een modificatie opgekomen (terugroepactie)
Er is een kans aanwezig dat jou auto nog het 2-massavliegwiel heeft en dat deze kapot is. Dit geeft onder andere een onrustige stationairloop, bokkig optrekken en moeilijk schakelen.

Als jou auto al wel een singlemassavliegwiel heeft, dan zit ik echt te denken aan de koppeling die kapot is (met het moeilijke schakelen) maar het blijft giswerk vanachter mn beeldschermpje. kzou zeggen, ga dinsdag gerust naar de garage, leg je probleem voor, laat de monteur meerijden en zien wat je bedoeld en laat vervolgens de monteur zelf rijden.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Hoi, alles is nu klaar en de auto rijdt weer perfect. Alleen ze hebben een of andere klemmetje bij de kabel van versnelling of iets in die richting gezet omdat dese miste. Hij schakelt nu ook veel fijner alleen de koppeling zit nu helemaal boven in het pendaal.. kan ik dit ook verstellen?
 
Volkswagen  Polo 6R Lounge  1.4 TDI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!