Vrij eenvoudige lakherstel voor wat oudere Polo's

Hallo mede polonaren,

Gisteren heb ik iets ontdekt wat misschien voor meer mensen wel leuk kan zijn, het was echter niet mijn bedoeling om een tutorial of how to te maken dus daarom heb ik geen fotos van voor en na, en het hele proces, maar ik wou het toch even delen.

Ik zag laatst op facebook één of andere vrij dure tube met scratch remover voorbij komen en ineens zag ik dit ook bij de action voor een fractie van de prijs en ik heb 3 tubes meegenomen met wat zachte sponsen.

Ik ben dit eerst, nadat ik de auto heb afgespoeld zodat er geen zand aanwezig was in roterende bewegingen zonder drukken gaan inmasseren op alleen de motorkap en linker spatbord, om te vergelijken en zodat ik niet gelijk de hele auto verknoeide als het niet beviel. Ik heb eerder een auto opgepoetst met commandant 4 en ik ken het resultaat daarvan dus ik sta voor alles open. dit spul kleurt trouwens niet mee met de lak.

Natat de auto was afgespoten en opgedroogd bleef er een klein laagje over op de lak, en soort stof, dat heb ik met een droge doek eraf gepoetst en ik was echt tevreden, ik heb gisteravond gelijk maar de hele auto gedaan, en als je echt let op de kleine details, zoals rondom de polo letters aan de achterkant komt ook daar alle glans terug en is het resultaat verbluffend.

Ik heb het de eerste keer niet perfect gedaan, er zijn nog wat stukjes voor de volgende keer maar de auto wordt zo gewoon stralend.
je krijgt niet de grote krassen weg, maar juist al die kleine krasjes die de auto dof maken en toen ik vanochtend met de doek er overheen ging piepte de lak letterlijk.

Ik heb wel after fotos, maar de enige before foto is mijn profiel foto, ik kwam later pas op het idee om dit met jullie te delen omdat het resultaat me zo goed beviel.

Voor Na:
oud-png.37265
nieuw-jpg.37264


Ik heb bewust géén autowas gebruikt omdat ik puur het resultaat van dit wou zien.
Dit bericht is bedoeld om mensen te helpen, Ik ben niet verantwoordelijk als er wel iets misgaat.
Als je het zelf ook wilt doen, gebruik gezond boeren verstand.

- Spuit eerst de auto heel goed schoon dat er nergens zand op zit want dit kan alleen maar meer schade maken.
- wees niet zuinig, ik heb voor de hele auto 2 tubes gebruikt, hij was helemaal beige!
- neem de koplampen, ramen etc gewoon mee, dit spul verwijdert krassen van alle oppervlates, zelfs van CD's!
- probeer het eerst klein als het resultaat jou niet bevalt kan je altijd beter nog stopen
- doe het met liefde en niet met geweld, nooit te hard drukken
- doe het bij voorkeur net als ik bij een wasbox zodat je hem na die tijd goed schoon kan maken en echt alles verwijdert
- Haal als alles droog is het matte stoffige restant met een droge doek (op een droge dag ) van de (droge) auto af.

Als jullie het ook gedaan hebben hoor ik graag de resultaten, het liefst met voor en na fotos. ook als jullie nog tips hebben laat het me weten
 

Bijlagen

  • Nieuw.jpg
    Nieuw.jpg
    222.8 KB · Weergaven: 166
  • Oud.png
    Oud.png
    584 KB · Weergaven: 165
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!