Vreemd luchtje zo af en toe

Dag mede Polo rijders. Ik rijd sinds kort een VW Polo Bluemotion (Diesel) en ruik zo af en toe een vaag geurtje. Valt denk ik het beste te beschrijven als een penetrant rotte eier-luchtje. Na een minuut is het weer weg, maar het komt met regelmaat terug.

Nu gaf de dealer al aan dat dit wel eens een stankje kan zijn dat komt als de roetfilter aan het regeneren is. Nu lees ik online dat dit zou moeten ruiken als verbrand rubber, en dat is wel het geurtje dat je ruikt als je je ramen opendoet (althans, een keer opgemerkt).

Enige vreemde vind ik dat ik dit op de snelweg ruik, dus niet als ik achteruitrij ofzo :-S.

Hebben meerdere polo's (bluemotion diesel) dit, is het echt normaal? Of is het wellicht toch iets anders?
 
@wil

Ik heb die verbrande rubber lucht een paar keer waar kunnen nemen. Dit ruik je dan alleen maar rondom de auto, dus niet in de auto zelf (althans bij mij) De geur van rotte eieren heb ik nooit waargenomen in mijn Polo.
Deze lucht van verbrand rubber is dus inderdaad het schoonbranden van je roetfilter en gebeurde bij mij ongeveer om de 600 km. Deze geur heb ik vooral in het begin kunnen ruiken, nu heb ik er geen last meer van. (althans niet meer geroken)
 
Wij hebben dit ook in de auto!!De polo al tig keer met dit euvel naar de dealer geweest, filters van airco vervangen etc...bij ons gebeurde het in eerste instantie namelijk nadat de airco heeft aangestaand. Even dachten ze dat de leiding van afvoer van het condens van de airco verstopt zat. En dit is ook "verholpen". Maar nu is het zelfs zo dat als we gewoon de verwarming zonder de airco aanzetten, er een een oude kledingkast lucht in de auto komt. De dealer weet het niet. En telkens als we het luchtje ruiken en ermee naar de dealer rijden, is de lucht al vervlogen. Raar.....en erg vervelend. We weten tot nu toe niet wat het is. En het is ook niet altijd het geval, zo nu en dan komt die lucht opzetten. Dus....als iemand het antwoord er op heeft. Dan horen wij dit graag.

Hugo en Carolien
 
Ik heb ten tijde van de eerste katalysatoren deze geur vaak geroken. Het was toendertijd echter wel bij benzine katalysatoren, die voor diesels bestonden nog niet.

Het technische verhaal ken ik verder niet maar wie weet heb je er iets aan.
 
Carolien zei:
Wij hebben dit ook in de auto!!De polo al tig keer met dit euvel naar de dealer geweest, filters van airco vervangen etc...bij ons gebeurde het in eerste instantie namelijk nadat de airco heeft aangestaand. Even dachten ze dat de leiding van afvoer van het condens van de airco verstopt zat. En dit is ook "verholpen". Maar nu is het zelfs zo dat als we gewoon de verwarming zonder de airco aanzetten, er een een oude kledingkast lucht in de auto komt. De dealer weet het niet. En telkens als we het luchtje ruiken en ermee naar de dealer rijden, is de lucht al vervlogen. Raar.....en erg vervelend. We weten tot nu toe niet wat het is. En het is ook niet altijd het geval, zo nu en dan komt die lucht opzetten. Dus....als iemand het antwoord er op heeft. Dan horen wij dit graag.

Hugo en Carolien
Rij je veel kleine stukjes en/of vooral in de stad toevallig?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!