vreemd geluid polo 1.2 tdi

hoi,

al een tijdje hoor ik bij mij polo een vreemd geluid. Waneer ik rij en een (beetje) gas geef, hoor ik de auto een zwaar geluid maken. Lijkt soms alsof de uitlaat lek is. Dit probleem is er niet constant maar komt af en en toe terug. Ook waneer hij stationair draait gaat de toeren beetje omhoog waneer die probleem zich voordoet. heel vreemd.
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 
niks aan de hand er is op dat moment een regeneratie van het roetfilter aan de gang
bij een goed werkend systeem zal dit bij de 1.2 diesel om de 750 a 800km plaats vinden
of eerder als het motor management ziet dat het roet filter verzadigt is
er wordt tijdens regeneren van het roet filter meer brandstof ingespoten om het roetfilter schoon te branden
dat verklaart het fenomeen wat jij hoort en voelt

grt Donna
 
Hoi donna,

Ben nu wel een beetje opgelucht. Maar wat ik nog ben vergeten te melden is, waneer ik optrek dan houd hij ook in?

De reden dat ik me ook zorgen maakte is omdat ik aantal maanden terug 1 injector had laten vervangen. Die begon ook eerst met bij stationair draaien met hoge toeren. Later ging hij kapot.
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 
Bij mij ook het geval ! als ik zie dat het regeneratie proces bezig is een stukje doorrijden ipv de motor uit te zetten. Zo wordt het proces niet onderbroken wat naar mijn idee beter is dan abrupt het proces te stoppen.
Ik weet niet of het kwaad kan maar het is meer een gevoels kwestie
 
Ik schrok er ook van toen ik het voor het eerst meemaakte. Het was zomer, 30 graden buiten. Ik kom net aan bij mijn werk, wil de auto uitzetten maar voel dat hij iets hoger zit in de toeren zit...rook ook een beetje plastic achtig ik schrok even maar besefte al snel dat het de regeneratieproces was. Wachtte even totdat de toeren weer daalden en zette de auto uit. Voor de zekerheid even het puntje van mijn uitlaat gevoeld om zeker te zijn of ik gelijk had..Mijn advies, raak je uitlaat nooit aan net na het regenereren want dan brand je je klauwen!! Nog geen halve seconde en ik verging van de pijn! Zo die uitlaat wordt toch eens even heet hey!

Ik heb geen last van vermogen verlies tijdens het regenereren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sase en iichel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!