Vraagje versnellingsbak?!!

Goedenmiddag!

Ik had een vraagje over mijn versnellingsbak.
Ik stond van de week naast een maat van me geparkeerd en toen ik ik hem in zijn vrij zetten en de koppeling los liet hoorde je een ratelend geluid, hij zei ja iets met je lagers je hoort het niet hard ofzo. Als ik de koppeling loslaat hoor je het harder en daarna hoor je het heel licht..?
Misschien een beetje ingewikkeld om het zou uit te leggen..
Maar dacht misschien weten jullie het of is het normaal?

Bedankt alvast!!
 
Volkswagen  Polo 6c  1.8 
een druk lager of een treklager van je koppeling.

Nee is niet normaal.
Is een slecht teken, en zou vervangen moeten worden.
Is veroorzaak door slijtage of slecht gedrag.
Is geen goedkope reparatie, want je versnellingsbak moet er onder vandaan.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Aan je profielfoto te zien heb je een redelijk nieuwe polo waar (waarschijnlijk) nog garantie op zit. Advies: ga langs de dealer en zorg ervoor dat een monteur mee kan luisteren samen met je. Dan komt het vast goed. Mocht je in de gelegenheid zijn, maak dan even een video voor ons hier.;)
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Bedankt allemaal voor de snelle reacties!! Gelijk gebeld en de monteur zei rij maar keer langs als je tijd hebt luister ik wel mee dus vandaag langs de garage gereden de hoofdmonteur was net even test rit maken dus moest ff wachten raakte met de verkoper in gesprek en die zei ook gelijk als het wel wat is dan valt het toch onder de fabrieksgarantie dus zou je de verder niet druk om maken monteur had mee geluisterd. Hij zei dat ik me nergens druk om moest maken en dat er altijd wel wat mee loopt als die in zijn vrij staat. Dus denk mezelf drukker gemaakt dan nodig was en ja nu ik zeker weet dat het onder fabrieksgarantie valt zal het wel goed zitten!!
Nogmaals bedankt!!
 
Volkswagen  Polo 6c  1.8 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!