Vraagje over launch control

Hey allemaal,

Er wordt veel gesproken over launch control i.c.m. de DSG transmissie. Rem in, revven tot 2,3k toeren en dan rem los. Echter komt bij mijn auto het aantal toeren niet boven de 1,2k wanneer ik tegelijkertijd het gas en de rem in trap. Nu bekeek ik net het volgende filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=MpHsaQkkAJU

Hieruit blijkt dat sommige auto's niet over launch control beschikken wanneer je niet boven de 1,2k toeren uitkomt wanneer je tegelijk je rem in trapt. Er staat echter vermeld dat je je ECU kan laten flashen door de dealer zodat je wel launch control kan doen. Weten jullie of dit daadwerkelijk mogelijk is?

gr
 
PoloDave zei:
ik weet dat de DSG Dokter deze kunnen herprogrammeren/aanpassen maar weet niet of ze het ook kunnen 'activeren' bij auto's die het niet hebben

zou je ze even moeten bellen :)

Ja dacht eerst even kennis hier vergaren :roll: Ik ga denk mn auto ook binnekort laten chippen bij JD. Zouden zij dit ook kunnen fixen?
 
antwoord gekregen van dealer:

Wij hebben a.d.h.v. de autogegevens van uw auto nagekeken of wij aan uw vraag zouden kunnen voldoen om het Launch Controll systeem te activeren. Hierop moeten wij helaas, wellicht voor u teleurstellend, negatief antwoorden.

Het is voor uw auto niet mogelijk om Launch Controll te activeren. Dit ligt hem in het feit dat een 7 traps DSG DQ200 versnellingsbak, waarvan uw auto is voorzien, simpelweg niet beschikt over de Launch Controll functie, en dit dus ook niet te activeren is.

Voor alle zekerheid hebben wij uw vraag nog voorgelegd aan de afdeling technische ondersteuning van Pon’s Automobielhandel voor verificatie van onze bevindingen. Zojuist ontvingen wij van hen het antwoord dat wij de juiste conclusie hadden getrokken.

Het Launch Controll systeem zit dus niet op uw auto, en is helaas ook niet op de auto te maken.

Hmmm helaas :cry:
 
Zoals Alessandro zegt. Een auto die geen launch control heeft is ook niet via een tuner softwarematig in te brengen.

Dat er geen launch control op de auto kan is niet helemaal waar. Er zijn wel systemen in de omloop om launch control op je auto te bouwen, maar dat is geen makkelijke ingreep. De vraag is, wil je dat je gloednieuwe 6R GTI wel aan doen? Er komen ook veel meer krachten op je aandrijflijn!

Ik zou er persoonlijk vanaf blijven. ;)
 
Hehe, precies wat je zegt. Ik had stukje gelezen over die GTR's die vanwege de launchcontrol functie vaak kapot gaan omdat er veel krachten vrijkomen. Dat deze functie oorspronkelijk niet zo bedoeld was maar om vrij te kunnen komen uit blubber / sneeuw. Ik heb het naast me neereglegd ;) Bedankt voor jullie commentaren, groet.
 
Nog even ter info......de Golf 6 Gti heeft dit wel en als je echt het max eruit wilt halen moet je de launch-control gebruiken echter het verschil ten opzichten van een normale acceleratie is minimaal.

Heb zelf ook een Polo 6r Gti en daar zit idd. geen launch-control op....
 
Alessandro zei:
Hehe, precies wat je zegt. Ik had stukje gelezen over die GTR's die vanwege de launchcontrol functie vaak kapot gaan omdat er veel krachten vrijkomen.

In het boekje van de E46 M3 staat zelfs dat BMW het aanraad de functie niet vaker dan 3 keer te gebruiken om de koppeling heel te houden :lol:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!