vraag mbt automatische hoogteregelaar voor Xenon VW Polo

Geachte Dames en Heren,

Even een vraag. Ik weet dat er een hele boel topics zijn mbt Xenon verlichting op de Polo. Ik heb er veel over uitgezocht en ik weet wel wat me te doen staat om dit (legaal/semi legaal) aan de praat te krijgen.

1. Koplamp sproeiers
2. Automatische hoogteverstelling
3. Koplamp units van een bepaald type

Dit alles vanaf bouwjaar 2007 en nieuwer.
Dit alles kan je hier mooi zien http://www.youtube.com/watch?v=JTVVrMJy7rc Filmpie van blik op de weg over Xenon.

Maar dan heb ik toch even heel specifiek een vraag over dit onderwerp, om precies te zijn over het automatische hoogteregelaar gebeuren.

Heeft iemand van julie ervaring met zone automatische hoogte regelaar??
Hoe werkt het, werkt het zonder problemen?? Waarom gebruik je het wel waarom niet? Welk merk etc etc

Ik zelf zit er sterk aan te denken een xenon set in te laten bouwen samen met zone hoogteregelaar van Pilot, maar de winkels die ik heb gemailed die officiele pilot dealers zijn zegt dat de distributeur van die dingen moeilijk doet omdat en het systeem niet feiloos zou werken en omdat weet ik veel wat voor redenen.

Dus ik ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen hiermee, of misschien laten jullie het juist helemaal zitten.

GRaag hoor van jullie

DrDeathhand

PS deze post heb ik niet gemaakt om weer een of andere flamewar of zo te starten van ik weet dit beter van xenon, neen dat weet ik beter etc etc, tis gewoon puur informatief mbt die automatische hoogteregelaar.
 
Dat rijtje wat jij opnoemt is inderdaad nodig om 't volledig legaal in te bouwen ;)

Wat ook als veel voorkomende variant ziet is dat er een xenon set wordt ingebouwd met de koplampsproeiers al aanwezig en nog vaker dat er alleen xenon wordt ingebouwd (zoals ik heb gedaan).

De mensen die 't niet volledig legaal doen nemen de gok op dat ze geen bekeuring krijgen en ik moet zeggen tot op heden heb ik er nog geen woord over gehoord *klopt af* :)

Ik geniet dus wel van beter zicht enneh, inbouwen kun je zelf ook wel, 't lijkt vele malen moeilijker dan 't uiteindelijk is ;)

Qua hoogte regeling zou je evt. nog een module aan kunnen schaffen via kufatec.de, maar of die werkt kan ik dus helaas niet voor je bevestigen :oops:

Verder wil ik nog wel koplampsproeiers, maar dan wel de OEM variant, maargoed dat is kieskeurigheid van mij Stick Out Tongue

Ik heb zelf ook voor 't aanschaffen van de set gevraagd of er iemand ooit wat heeft gehoord van zijn/haar xenon set en de al omvattende conclusie was: Als je de xenon goed afstelt je ook zeer waarschijnlijk geen problemen zult krijgen ;)

Oh en speciale units zijn niet (meer) verplicht, al zijn koplampen met lenzen wel handig voor minder strooi licht, maar wederom heb ik zelf nooit last gehad van klagende mensen ;)
Ja, alleen soms van die zeikerds als ik heuvel op rijd, maargoed als ik dan zelf ook naar iedereen die mij dan verblind die heuvel opwaarts komt moet gaan signaleren dan moet ik dat bij iedereen (ongeacht of die ander xenon of halogeen heeft) :lol:

Ik hoop je zo een beetje te hebben kunnen informeren? :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Zorg dat het legaal is, niet vanwege de boetes, maar vanwege het feit dat het nog al asociaal is om je tegenliggers te verblinden met alle kans op ongelukken die daar bij horen.
Ik heb xenon af fabriek en zelfs met optrekken en remmen verstellen mijn koplampen al, dus goed afstellen zonder hoogteregeling is niet de oplossing. Succes!
 
Beste SKyracer,

Als ik op den Polo Bluemotion Xenon had kunnen nemen dan had ik het ZEKER gedaan, ik heb zelfs zeer zeker zitten twijfelen om gewoon een TDI te nemen omdat deze wel Xenon aan kon. Maar alleen al zone andere auto scheelde me echt enorm veel qua kosten en dan komt er xenon nog eens bij.

Dus daarom heb ik toch voor een bluemotion gekozen en zal ik het op een andere manier moeten doen. Dus als VW me er niet mee kan helpen dan word het op een andere manier.

En dan is het dus uitzoeken wat de beste optie is er voor.



Beste Polodave,

Jij hebt ook de kans gehad als jij Xenon er op hebt geplempt om die hoogteregeling te regelen, dus als je nu zegt liever hoogteregeling als Sproeiers waarom heb je het dan zelf niet gekozen? of zit het er wel op bij jou??



Beste GewoonJan,

Die veelvoorkomende optie die je noemd zal ook voor mij de optie worden want ik heb het winterpakket op de Polo. Daarom specifiek juist ook mijn vraag over de hoogteregeling omdat ik dus zit te twijfelen of het wel de moeite waard is om dit te doen.

Alle garages en bedrijfen die ik tot nu toe gesproken heb geven aan dat 1. het een kutklus is om dit te fixen, en 2 dat het een optie is die ze zelden tot NOOIT inbouwen omdat het niet nodig is, want je Xenon verlichting als je die inbouwd kan je nog altijd wel handmatig verstellen.

Qua hoogte regeling weet ik al precies wat ik wil, dat is dan dit. http://www.pilotxenon.com/?id=58&title= ... eregeling- Een set van Pilot. Maar van een officiele pilot dealer kreeg ik dus te horen dat dit pakket eigenlijk NOOIT word ingebouwd, zeer zelfdzaam is, dat het een kut klus is, en nog een hele boel dingen. Dit is wat hij zei.

Beste DrDeathhand,

Zojuist heb ik nog even contact gehad met onze leverancier. Zij hebben de automatische hoogteregeling normaal niet in het programma en willen deze eigenlijk ook niet leveren. Na wat aandringen en contact met Pilot zelf moet dit alsnog kunnen op speciaal verzoek. Retour nemen van de hoogteregeling om wat voor reden dan ook is dan ook helaas niet mogelijk.

De prijzen zijn als volgt: € 199,- voor de H1 of H7 sets van Pilot en € 249,- voor de H4 bi-xenon. Ik vermoed dat jouw Polo een H7 koplamp heeft.
De automatische hoogteregeling kost vervolgens € 249,- voor de set exclusief montage. Er wordt anderhalf uur montagetijd voor de hoogteregeling opgegeven wat zou betekenen € 90,-. Tot slot zouden we dan voor de xenonset zelf € 150,-montagekosten.


Daarop vroeg ik het volgende.

Wat ik wel graag nog wil weten is waarom pilot zo moeilijk doet over het leveren van de hoogteregeling?? Het is een product wat
ze ZELF maken en verkopen dus waarom willen ze dit dan niet of heel moeilijk bij officiële dealers leveren??

Ik vind dit een beetje vreemd hoor, als ze dat product niet meer willen leveren of zo waarom staat het dan nog in hun assortiment?
Dit is puur even een informatieve vraag mbt die automatische hoogte regeling.


Waarop ik het volgende antwoord kreeg.

Beste DrDeathhand,

Het is in dit geval niet Pilot die er lastig om doet, maar de verdeler van dat merk. Wij kopen Pilot Xenon in via Carpoint (groothandel) en die hebben het product uit het assortiment verwijderd. Uiteraard beweert Pilot zelf dat deze set perfect werkt en kinderlijk eenvoudig te monteren is. De praktijk bleek dus iets anders uit te wijzen.
De kast van de hoogteregeling moet onder de achterbank worden ingebouwd en de kabel die naar de reguliere bediening (draaiwieltje langs het stuur) moet worden afgetakt naar deze set. Eigenlijk is het dus een soort automatisme dat voor jou aan dat wieltje draait wanneer het kastje merkt dat deze lager komt te liggen (bij het aankoppelen van een aanhanger bijvoorbeeld).
Kortom, het is redelijk uitgebreid qua montage terwijl het systeem eigenlijk heel basic is. Het wieltje dat nu in de auto zit verliest daarmee zijn functie niet. Ik vermoed dat mede door de analoge besturing het systeem niet altijd feilloos zal werken, vandaar denk ik ook dat onze importeur er zo lastig over doet.


Dus daarom mijn twijfel of het wel handig is / verstandig is / de moeite waard is om dit aan te schaffen, en wat de ervaringen zijn van dit gebeuren, het inbouwen, etc, en gebruiken bij ander mensen.

Verders nog thanks voor je antwoorden!!
 
klopt, ik heb origineel xenon vanuit de dealer dus daar zit allebei op..
Wat een gedoe trouwens met die hoogte verstelling van Pilot! heb je geen handmatige hoogteverstelling eigenlijk? want dan heb je geen automatische nodig
 
Beste polodave,

OFcourse heb je handmatige verstelling, het wieltje links bij het stuur waar normaal je lampen mee worden versteld zal als je dat automatische gebeuren niet inbouwd gewoon nog werken, maar ja :) das niet wat de wet voorschrijf he :) maar het werkt nog wel.
 
@ Skyracer, dat ben ik volkomen met je eens!
Ik heb er zelf een hekel aan als ik verblind wordt (uitgezonderd als ik boven op de heuvel rijd en er komt dan een auto aan, dat kan ook niet anders) en zelf wil ik daarom dus ook absoluut niet verblinden.

Heb na 't inbouwen van mijn xenon direct mijn lampen laten controleren op de juiste hoogte, en dat hebben ze gelukkig ook :)
verder let ik zelf ook altijd op mijn lichtbeeld als ik aan 't rijden ben (dus als 't nodig is verstel ik mijn lampen naar beneden, mits mijn auto beladen is!)

@ DrDeathhand, inderdaad best vreemd dat carpoint de hoogte regeling dan uit 't assortiment heeft gehaald. Mocht je deze hoogte regeling echt willen, dan zou ik 'm persoonlijk via kufatec regelen (schijnen een goede naam te hebben, maar heb zelf geen ervaring met hun).
oh enneh wat betreft je xenon fitting, ik neem aan dat je de koplampen van je bluemotion niet hebt omgewisseld voor een h7? dan heb je dus gewoon h4 ;)
trouwens, of h4 bixenon wel zo prettig is betwijfel ik, ik heb 't zelf, maar van 't lichtbeeld wat ik gewend ben (dimlicht en grootlicht tegelijk aan op de standaard h4 lamp) ga je er qua zicht op de weg een beetje op achteruit, dus mocht ik mijn xenon veranderen, dan zou ik gaan voor de hi-low variant ipv bi-xenon ;)

Verder schrijft de wet inderdaad voor dat automatische hoogteregeling verplicht is, maar hier schijnt niet op gecontroleerd te worden bij de apk. Koplampsproeiers dus wel, maar dat is in jou geval geen probleem. (in mijn geval ook niet, omdat ik de volledige h4 xenon units omwissel voor h4 standaard units voor de apk :lol: )

Oh en weet je zeker dat je een pilot set wilt? Op xenonlamp.nl (onze sponsor) staat die namelijk al vanaf €169,- (afhankelijk van wat voor opties je precies wilt op de xenon) is dus wel een stukkie goedkoper dan €249,- ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Beste GewoonJan,

Ik wilde eigenlijk alleen de automatische hoogte regeling van Pilot hebben omdat ik hoorde dat Pilot spul goed spul is. Maar ik hoef het niet specifiek van Pilot te hebben. De lampen daarin tegen hoor ik huis heel goede dingen over van Pilot dus wil ik dan toch graag wel.

Dan heb je het over dat je niet echt vooruit gaat met je licht als je H4 lampen hebt op een Polo Bluemotion. Hoe komt dat dan?? En als dit zo'n nutteloze actie is waar je eigenlijk nisk meer op schiet bij een Bluemotion, waarom hebben dan toch veel mensen xenon ingebouwd?
Ik snap ook niet dat stukje over je dimlicht grootlicht tegelijk aan. Ik begrijp dat als ik nu mijn groot licht aan doe dat het het zelfde lampje is die dat licht geeft maar, waarom zou dit een probleem geven met de licht opbrengst bij de Polo met Xenon?? Daarnaast komt natuurlijk ook nog de vraag "hoe vaak rijd je met groot licht?" ik heb denk nu 2x in de maanden dat ik mijn polo heb grootlicht aangehad.

Ben erg benieuwd waarom het niet veel meer licht moet opbrengen.

En wat is een highlow variant van Xenon?? en wat is het verschil hiermee met Bi xenon?

Een geluk heb ik qua APK en dat is dat bij de tijd dat mijn auto APK gekeurd moet gaan worden ik hem al weer in ruil voor een nieuwe auto, denk dan weer een Polo maar wie weet.

Graag hoor ik jouw antwoorden op deze vragen :)

Ow BTW ik zat op de site te kijken die jij opgaf, Daar heb ik indd een auto level systeem zien staan :) een stuk duurder wel als die van Pilot, maar, volgens mij is het origionele spul wat ze standaard ook inbouwen.

MAAR! wat ik ook zag staan was het volgende, OEII Das wel kwijl kwijl!!
http://www.kufatec.de/shop/product_info ... lo-6R.html
 
Welke automatische hoogte regeling je neemt is aan jou ;)
en ook of je die neemt of niet ;)

Wat ik bedoel is dat bij h4 normaal gesproken 't gloeidraadje voor dimlicht uit hoort te gaan bij groot licht en dat is bij mijn auto dus niet 't geval ;)
(maw ik kan zonder relais of wat dan ook h7 lampen erin steken en dan zou ik geen problemen hebben met 't dimlicht dat uit gaat als ik 't groot licht aan zou zetten op h7 units ;) )

Wat ik bedoel met ver minderde licht opbrengst is echt ALLEEN van toepassing op groot licht!!!
zelf compenseer ik dit (enigszins) door mijn mistlampen erbij aan te zetten.
Qua dimlicht kan ik het ten zeerste aanraden, je hebt echt veel meer zicht en dan bedoel ik ook echt veel meer zicht.
Je lichtbundel komt veel verder op de weg wat zeer prettig is plus daarnaast reflecteerd de belijning en de borden veel beter waardoor je beter kunt zien hoe de weg loopt.

Het verschil tussen hi-low en bi-xenon is dat hi-low als dimlicht de xenon lamp heeft en als groot licht een extra halogeen lampje. Bij bi-xenon is het hetzelfde xenon lampje dat de dimlicht én grootlicht functie verzorgt. Maw de xenon lamp schuift door een magneetje naar achteren als het groot licht wordt geactiveerd en schijnt dan dus ook in de groot licht reflector.

Zoals ik dus al aangaf was ik van mijn h4 gewend dat dimlicht aan bleef met de groot licht functie en dus zodoende meer licht op de grond had vlak voor de auto en dat ontbreekt dus nu in mijn geval ;)
Vandaar ook dat ik persoonlijk over wil gaan naar h4 hi-low xenon lampen, maar ik moet nog even info in winnen over of ik deze lampen zo kan monteren met mijn huidige set of dat daar een nieuwe voor is vereist ;)
(ga geen conclusies trekken dat dat ook nodig is, ik weet hier nog niks vanaf ;) )

En qua apk heb jij dan inderdaad geen problemen :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Gewoonjan zei:
Welke automatische hoogte regeling je neemt is aan jou ;)
en ook of je die neemt of niet ;)

Wat ik bedoel is dat bij h4 normaal gesproken 't gloeidraadje voor dimlicht uit hoort te gaan bij groot licht en dat is bij mijn auto dus niet 't geval ;)
(maw ik kan zonder relais of wat dan ook h7 lampen erin steken en dan zou ik geen problemen hebben met 't dimlicht dat uit gaat als ik 't groot licht aan zou zetten op h7 units ;) )

Wat ik bedoel met ver minderde licht opbrengst is echt ALLEEN van toepassing op groot licht!!!
zelf compenseer ik dit (enigszins) door mijn mistlampen erbij aan te zetten.
Qua dimlicht kan ik het ten zeerste aanraden, je hebt echt veel meer zicht en dan bedoel ik ook echt veel meer zicht.
Je lichtbundel komt veel verder op de weg wat zeer prettig is plus daarnaast reflecteerd de belijning en de borden veel beter waardoor je beter kunt zien hoe de weg loopt.

Het verschil tussen hi-low en bi-xenon is dat hi-low als dimlicht de xenon lamp heeft en als groot licht een extra halogeen lampje. Bij bi-xenon is het hetzelfde xenon lampje dat de dimlicht én grootlicht functie verzorgt. Maw de xenon lamp schuift door een magneetje naar achteren als het groot licht wordt geactiveerd en schijnt dan dus ook in de groot licht reflector.

Zoals ik dus al aangaf was ik van mijn h4 gewend dat dimlicht aan bleef met de groot licht functie en dus zodoende meer licht op de grond had vlak voor de auto en dat ontbreekt dus nu in mijn geval ;)
Vandaar ook dat ik persoonlijk over wil gaan naar h4 hi-low xenon lampen, maar ik moet nog even info in winnen over of ik deze lampen zo kan monteren met mijn huidige set of dat daar een nieuwe voor is vereist ;)
(ga geen conclusies trekken dat dat ook nodig is, ik weet hier nog niks vanaf ;) )

En qua apk heb jij dan inderdaad geen problemen :)

Beste GewoonJan,

Bedankt voor je uitleg!

Daarnaast nog een vraag. Je hebt gezien denk ik dat ik een link poste voor Xenon units van die site die jij opgaf. Kunnen deze gewoon ingebouwd worden in een BLuemotion? en gaan die dan werken?? Of is de bluemotion er niet geschikt voor?
 
jah die heb ik gezien, maar had op dat moment de puf er niet meer voor om goed in 't duits te gaan lezen :oops:

't lijken mij de originele koplampen met de hele poespas, maar of de kabels ook direct plug en play daarbij zijn dat durf ik niet te zeggen (kan ik niet uit 't verhaaltje opmaken).
De xenon OEM is wel mogelijk in een bm, maar daarvoor zou ik voor het hoe en wat naar sdu7cb bm kijken en hem vragen hoe dat is gedaan. ;)
let wel op dat 't OEM xenon verhaal behoorlijk veel knutsel werk is ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!