Vraag: bandmaat 215/40R17 onder Polo 9n3?

Hallo mensen,

Zijn er mensen die ervaring hebben met bandmaat 215/40R17 onder een Polo 9n3? Gaat om 7J velgen met ET40.
Op het Seat forum las ik dat iemand het wel had onder een Ibiza 6L, wat hetzelfde chassis heeft.
Ik ben op de hoogte dat 205/40R17 de gangbare maat is voor dit type Polo, alleen geeft dit een lichte stretch look, vandaar deze vraag.


MVG

Hendrik
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9n3  1.6 105pk 
Ja zeker heb 0 slijtage in de spatborden en hoor bij volledig sturen met parkeren niks geks denk dat het goed moet komen met je velgen en als het zeer toevallig niet mocht passen zou je nog een spoor verbredertje er tusen kunnen doen moet je alleen wel opletten dat je dan eentje neemt die hubcentrisch is
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4-16v 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Polo9n3Hendrik
Hey ik was even benieuwd of je ze er al onder hebt liggen. Ben zelf namelijk ook op zoek naar banden voor op een 17x7,5J velg voor onder mijn Polo. en benieuwd naar ervaringen van anderen met een 215/40 R17.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3 2009  1.6 16V 105pk 
Hey, nee ik heb ze er nog niet onder liggen. Na de winter wil ik zomerbanden bestellen. Toch twijfel ik nog steeds tussen 215/40R17 en 205/40R17, want de 215 heeft 5% meer wanghoogte waardoor de wielkasten meer gevuld zullen zijn. Alleen zit je ook weer met de starre achteras, waar je weer hogere kans hebt met cuppen van banden met breder loopvlak. Dus ik ben er nog niet over uit haha. Keuzes.. keuzes.. keuzes....
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.6 105pk 
Hey, nee ik heb ze er nog niet onder liggen. Na de winter wil ik zomerbanden bestellen. Toch twijfel ik nog steeds tussen 215/40R17 en 205/40R17, want de 215 heeft 5% meer wanghoogte waardoor de wielkasten meer gevuld zullen zijn. Alleen zit je ook weer met de starre achteras, waar je weer hogere kans hebt met cuppen van banden met breder loopvlak. Dus ik ben er nog niet over uit haha. Keuzes.. keuzes.. keuzes....

Ja ik zit met dezelfde twijfels. Met 7,5J moet ik eigenlijk wel naar 215 breed om het er een beetje fatsoenlijk uit te laten zien, 205 zal een enigszins getrokken look geven en je velgen zijn net iets kwetsbaarder. Maar 215/35 is dan wel weer heel erg plat...
 
Volkswagen  Polo 9N3 2009  1.6 16V 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Polo9n3Hendrik
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!