Voorbereiding luidsprekers

Ik ben nieuw op dit forum, tot zover erg informatief en leerzaam! :)

Ik ben voornemens om een Polo BM aan te schaffen en heb een vraag over de speakervoorbereiding op een Comfortline.

Klopt het dat er al standaard vier speakers in zitten? Zo ja; waar zitten die? En als de tweeters in de deuren er niet standaard in zitten, liggen de kabels er dan wel? Zo niet; zijn die eenvoudig te trekken?

/Edit; reden hiervoor is dat ik voor de prijs van een executive pakket een radio met meer opties kan aanschaffen..
 
Helaas standaard ligt er geen enkele kabel en het achteraf na aflevering trekken van bekabeling wordt steeds meer een crime (ik raad het af). Mocht je speakers willen achterin dan moet je dus de optie 8 speakers aanvinken, auto's zonder radio voorbereiding hebben geen bekabeling voor speakers (voor geen enkele speaker dus). Auto's met 4 speakers hebben geen bekabeling liggen voor speakers achterin.
 
Ok.. Ik heb achter geen luidsprekers nodig dus dat is prima dan. Ik kan dan een comfortline nemen en achteraf een radio naar keuze inbouwen of in laten bouwen en gebruik maken van de woofers en tweeters die er al in zitten.

Dank!
 
Is dat bij een BM anders dan?. Ik heb ook een Comfortline TSI met enkel radio voorbereiding, maar bij mij zaten er 2 speakers voor en 2 achter. Geen tweeters, die heb ik later laten plaatsen.
 
Volgens broshure krijg je dan dus woofers in je voor deuren en tweeter in je stijlen. Je mist dus de achter woofers (mid) in je achter deuren.

Maar het komt dus toch voor dat je gewoon alle speakers hebt ondaks dat je geen radio besteld (of de RCD210).

Typisch Volkswagen.. wat wanneer wel en waneer niet... Lijkt weer op het verlichte make-up spiegel verhaal.. dan wel en dan niet...
 
Zijn er mensen die de achterspeakers vervangen hebben? Die vind ik echt van bedroevende kwaliteit. Net geprobeerd de deurbekleding eraf te halen, maar na wat gekraak er toch maar vanaf gebleven. Iemand hier ervaring mee? Zijn ze makkelijk te vervangen en wat raden jullie aan (merk)? Thanks!
 
Update:
Polo is ondertussen geleverd. In de offerte stond "radiovoorbereiding met 4 speakers" en zo is hij ook geleverd. De vier speakers zitten in de vier deuren, tweeters waren niet geïnstalleerd, bekabeling voor tweeters ook niet.

Na levering van de auto heb ik er een RNS310 ingezet, dat was echt plug-and-play. Het was niet nodig om de radio aan te melden in VAGCOM. Maandag is er een een composet van Focal (165A1) in gegaan en dat klinkt prima rechtstreeks aangesloten op de RNS310. Ik heb het laten doen bij een installateur en het inbouwen kostte hem 1,5u.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!