De Audi A1 Quattro zorgde toch voor wat scheve blikken bij Volkswagen Motorsport: zij wilden ook wel een supersnelle versie van de Polo maken. Uiteindelijk hebben ze het groene licht gekregen en dit is het resultaat: de supersnelle Polo R WRC.
De naam zorgt wellicht voor wat verwarring, maar dit is wel degelijk een straatauto. Onder de kap ligt een 2,0-liter TSI viercilinder. Verschil met de 256 pk sterke Audi A1 Quattro moet er zijn, want de Polo R WRC krijgt 'maar' 220 pk tot z'n beschikking. De kracht gaat naar de voorwielen en schakelen met de hand via een zesbak.
De Polo R WRC heeft zodoende 6,4 seconden nodig voor de sprint naar 100 km/h. De topsnelheid van de super-Polo is 243 km/h. De auto komt met witte lak en grijze en blauwe striping. Achter de speciale 18-inch wielen zien we blauwe remklauwen. Binnenin hebben de alcantara sportstoelen een 'WRC' opdruk en blauwe en zilvergrijze stiksels.
Volkswagen neemt de Polo R WRC ook daadwerkelijk in productie. Wie interesse heeft, moet er wel snel bij zijn, want het betreft een gelimiteerde oplage van 2.500 stuks. De levering start in september 2013, de prijs is nog niet bekend.


Bron: Autoweek.nl
De naam zorgt wellicht voor wat verwarring, maar dit is wel degelijk een straatauto. Onder de kap ligt een 2,0-liter TSI viercilinder. Verschil met de 256 pk sterke Audi A1 Quattro moet er zijn, want de Polo R WRC krijgt 'maar' 220 pk tot z'n beschikking. De kracht gaat naar de voorwielen en schakelen met de hand via een zesbak.
De Polo R WRC heeft zodoende 6,4 seconden nodig voor de sprint naar 100 km/h. De topsnelheid van de super-Polo is 243 km/h. De auto komt met witte lak en grijze en blauwe striping. Achter de speciale 18-inch wielen zien we blauwe remklauwen. Binnenin hebben de alcantara sportstoelen een 'WRC' opdruk en blauwe en zilvergrijze stiksels.
Volkswagen neemt de Polo R WRC ook daadwerkelijk in productie. Wie interesse heeft, moet er wel snel bij zijn, want het betreft een gelimiteerde oplage van 2.500 stuks. De levering start in september 2013, de prijs is nog niet bekend.


Bron: Autoweek.nl
Laatst bewerkt: