Volkswagen had bij de onthulling van de gefacelifte Polo iets nieuws verzonnen: wél de specificaties van de GTI vrijgeven, maar nog niet de foto's. We hebben nu toch de beelden te pakken.
We zien dat Volkswagen het recept grotendeels gelijk heeft gehouden: waar de GTI van voor de facelift veel uiterlijke trekken had van de Golf VI GTI, heeft deze Polo meer weg van de Golf VII GTI. Kijk bijvoorbeeld maar naar de rode streep die doorloopt in de koplampunits.
Sinds de onthulling van de gefacelifte Polo weten we al dat het grootste nieuws zich onder de kap bevindt. Geheel tegen de downsizingtrend in groeit de motor van 1,4 naar 1,8 liter. Uiteraard is dat weer een TSI, al heeft de 1.8 een turbo in plaats van een turbo en een compressor. Het vermogen stijgt van 180 naar 192 pk.
Extra leuk voor de liefhebber: de top-Polo is niet alleen beschikbaar met een zeventraps DSG-automaat, het is voortaan ook weer mogelijk om een handbak te bestellen.
Op de Autosalon van Parijs kunnen we definitief kennismaken met de nieuwe Polo GTI.














Bron: Autoweek.nl
We zien dat Volkswagen het recept grotendeels gelijk heeft gehouden: waar de GTI van voor de facelift veel uiterlijke trekken had van de Golf VI GTI, heeft deze Polo meer weg van de Golf VII GTI. Kijk bijvoorbeeld maar naar de rode streep die doorloopt in de koplampunits.
Sinds de onthulling van de gefacelifte Polo weten we al dat het grootste nieuws zich onder de kap bevindt. Geheel tegen de downsizingtrend in groeit de motor van 1,4 naar 1,8 liter. Uiteraard is dat weer een TSI, al heeft de 1.8 een turbo in plaats van een turbo en een compressor. Het vermogen stijgt van 180 naar 192 pk.
Extra leuk voor de liefhebber: de top-Polo is niet alleen beschikbaar met een zeventraps DSG-automaat, het is voortaan ook weer mogelijk om een handbak te bestellen.
Op de Autosalon van Parijs kunnen we definitief kennismaken met de nieuwe Polo GTI.














Bron: Autoweek.nl