Vocht bovenin achterdeuren

Beste VW bestuurders!

Mijn vraag gaat over de achterdeuren.
Als je deze open trekt zie je bovenin aan het dak wat vocht zitten na een vochtige of regenachtige dag... Is dit normaal?
Ik heb namelijk hier een mini roestplekje gekregen en deze weggeschuurd en aangestipt met lak...
En, MOET ik deze ook beschermen met blanke lak?

Groet
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105PK 
Beste VW bestuurders!

Mijn vraag gaat over de achterdeuren.
Als je deze open trekt zie je bovenin aan het dak wat vocht zitten na een vochtige of regenachtige dag... Is dit normaal?
Ik heb namelijk hier een mini roestplekje gekregen en deze weggeschuurd en aangestipt met lak...
En, MOET ik deze ook beschermen met blanke lak?

Groet
Foto misschien?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Tip van flip: na een wasbeurt of wasstraat bezoek, even met een natte zeem of een droog doek de lijsten en de onder/zij/bovenkanten van de portieren, achterklep, tankklep en motorkap droogmaken. Zo voorkom je een rot water lucht in je auto, en houd je je rubbers netjes en schoon!
Ik zeg niet dat dit door toedoen van jou komt, maar ik zie zo vaak dat dit vergeten wordt. Misschien dat de rubbers bij je deur slecht zijn.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Tip van flip: na een wasbeurt of wasstraat bezoek, even met een natte zeem of een droog doek de lijsten en de onder/zij/bovenkanten van de portieren, achterklep, tankklep en motorkap droogmaken. Zo voorkom je een rot water lucht in je auto, en houd je je rubbers netjes en schoon!
Ik zeg niet dat dit door toedoen van jou komt, maar ik zie zo vaak dat dit vergeten wordt. Misschien dat de rubbers bij je deur slecht zijn.
Ik was mijn auto elke 2 weken grondig van binnen en buiten! Dus dat kan het niet zijn! Kan goed door de vorige eigenaar verkeerd zijn gedaan...
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105PK 
Ik was mijn auto elke 2 weken grondig van binnen en buiten! Dus dat kan het niet zijn! Kan goed door de vorige eigenaar verkeerd zijn gedaan...
Dat zou goed kunnen! Ik zeg ook niet dat het door toedoen van jou komt, haha.
Misschien toch dat er vocht van buiten naar binnen trekt. Je kan ook een keer iemand mee nemen naar de wasstraat, diegene in de auto laten zitten op de plek waar het lijkt te lekken, en er direct water op te spuiten. Zo kan diegene voelen waar het vochtig wordt. Heel leuk uitgelegd zo, maar je begrijpt de strekking denk ik :tearsofjoy:
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Dat zou goed kunnen! Misschien toch dat er vocht van buiten naar binnen trekt. Je kan ook een keer iemand mee nemen naar de wasstraat, diegene in de auto laten zitten op de plek waar het lijkt te lekken, en er direct water op te spuiten. Zo kan diegene voelen waar het vochtig wordt. Heel leuk uitgelegd zo, maar je begrijpt de strekking denk ik :tearsofjoy:
Haha ja!
Maar er is geen lek bij de rubbers. Dit deel zit net boven de rubbers.
Het gaat ook niet om lekkage maar tussen de deur en het dak lijkt altijd wat vocht te zitten. De rubbers zijn helemaal goed.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!