Verzekering Polo 6R

SY96

Bekend lid
288
121
47
Beste allen,

Sinds eind 2017 heb ik een polo 6r uit april 2012. Tussentijds nieuwe motor er in gezet rond de december 2019, dus ik blijf de auto behouden totdat deze helemaal op is (140dkm teller, motor 45dkm gereden).

Tot op heden ben ik altijd all risk verzekerd, maar aangezien ik binnenkort ga trouwen en wij al een koophuis hebben, beginnen de vaste kosten dus aanzienlijk te stijgen.

Vraag: is het verstandig om de polo (wat nu een dagwaarde heeft van tussen de 4,5k en 6,5k) all risk te verzekeren? Ik betaal momenteel 74 euro inc no-claim beschermer, inzittende verzekering en 4 schadevrije jaren. Overstappen naar WA basis is aanzienlijk goedkoper, namelijk 43 euro p.m.

Advies?
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Gezien de leeftijd en dagwaarde ben je het goedkoopste uit met een WA verzekering. Bedenk je ook dat er met je huidige allrisk verzekering wordt gerekend met de dagwaarde bij een gebeurtenis en dat de werkelijke waarde alleen als uitgangspunt wordt gebruikt als er een taxatierapport van de auto aanwezig is wat vooral interessant is bij een klassieker/oldtimer.

Als leidraad kun je het volgende aanhouden: Auto nieuw t/m 6 jaar Allrisk. 6 tot 10 jaar WA beperkt casco. Ouder dan 10 jaar WA.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI 180 PK GTI DSG7 Carbon edition 
Zou altijd voor minstens WA+ gaan. 1x ruitschade en je hebt het er al uit. Ook stormschade is dan meeverzekerd evenals diefstal. Ook als je auto ouder is dan 10 jaar
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!