Verwarming Polo BM duurt lang

Als ik naar de tijd kijk dat het duurt voordat de Polo begint met verwarmen, en dat gevoelsmatig vergelijk met de Passat, valt me op dat de Polo langer duurt voordat ik echt warme lucht begin te voelen.

Uiteraard denk ik dat het geen eerlijk vergelijk is, om een Polo met een Passat te vergelijken, maar toch vind ik dat de Polo er lang over doet voordat ie echt begint te verwarmen. Heeft dit te maken met de zuinigheid en energie efficientie van het motortje, dat hierdoor weinig warmte wordt geproduceerd, of langer duurt voordat deze warmte geproduceerd wordt ?

Dit is zonder de airco aan te hebben.
( ik ben in de veronderstelling dat een airco alleen maar helpt met de lucht te koelen, en niet meehelpt bij verwarmen. Is dit een correcte aanname? )
 
Het zou best eens kunnen kloppen, vernam bij de dealer dat de uitvoeringen gebouwt vanaf januari 2012 een grotere warmte wisselaar gaan krijgen. wat veranderd er nog meer: de versnellingspookknop wordt groter en ronder.
 
Volkswagen  Golf VII Variant  2.0 TDI 
Klopt dat het langer duurt. Is ook logisch. Je motor is kleiner dus het duurt ook langer voordat je koelwater op temperatuur is. Bij mijn polo 9n 1.4 duurt het ongv. 10 minuten voordat er echt warme lucht begint te komen (daarom schaf ik nu ook stoelverwarming aan)
 
FlashredBM zei:
Ik heb een koelvloeistofvoorverwarming laten inbouwen, daardoor is de de vloeistof al lauw als je gaat rijden. Dat merk je goed bij een koude start en nagelt de motor veel minder. Het verbruik is maar weinig hoger dan in de zomer.
In combinatie met de stoelverwarming is het best uit te houden.

Is dit het DEFA warm-up systeem?
Heb ik ook vorige week aangesloten.
Werkt Super !
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!