Verlagen??

Weet iemand hoeveel een Polo Bluemotion zakt voor en achter? Ik lees her en der over dat deze reeds 15mm verlaagd zouden zijn. Maar ik kan het nergens definitief vinden. Zelfs niet in de officiële voertuigdocumentatie van VW.

Ik wil van het voorjaar nieuwe schokdempers, was vorige APK al aandachtspuntje. Ik twijfel om er gelijk een Eibach setje onder laten zetten...

Ik had een Lupo 3L met een schroefset, die was me aanvankelijk te laag, maar de Polo lijkt wat meer bodemspeling te hebben dan de Lupo 3L.

Zelf heb ik mijn Polo verlaagd met een schroefsetje van AP. De achterkant staat op zn allerlaagste en de voorkant kan nog enkele cm's zakken.
Zelf schat ik dat mijn auto aan de achterkant ongeveer 3/4/5 cm is gezakt en op de vooras ongeveer 1/1.5cm lager staat dan origineel.
Qua comfort is het bij mij alleen maar beter geworden: mijn schokbrekers voor waren compleet versleten (bij 168k al) en een schokbreker achter besloot van de een op de andere dag dat ik niet genoeg betaald zou hebben om nog langer van zijn diensten gebruik te mogen maken. Ja, de auto is iets stugger geveerd maar stuitert totaal niet en heeft meer dan voldoende comfort, een van de redenen dat ik voor AP ben gegaan, kost wat, maar je hebt ook een stukje kwaliteit onder je auto zitten!
De wegligging is echt met 100punten toegenomen. Dit meet ik aan het feit dat ik eerst door een bepaalde bocht met maximaal 60 kon, de auto begon te glijden en mn spiegel raakte bijna de grond aan. Nu kan ik deze bocht met 80/90 nemen en heb ik motorvermogen te kort om er nog harder door te kunnen!

Op AutoJunk staan wel foto's van mijn auto met verlaging: https://www.autojunk.nl/2019/09/mijn-verlaagde-polo-6r-1-2tdi

Ik ben woonachtig in de omgeving van Hoogeveen en je bent van harte welkom om eens een rondje te sturen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Weet iemand hoeveel een Polo Bluemotion zakt voor en achter? Ik lees her en der over dat deze reeds 15mm verlaagd zouden zijn. Maar ik kan het nergens definitief vinden. Zelfs niet in de officiële voertuigdocumentatie van VW.

Een BM is standaard 15mm lager dus zal hij met eibach zon 2 cm zakken. Hij komt net zo hoog te staan met eibach als een niet BM met eibach op mijn facebook kan je diverse voorbeelden eventueel vinden en hier op het forum ook vast wel
 
Ik heb zojuist de Eibach verlagings vering laten verwijderen,,! Je mag ze van mij over nemen.., weet niet of ze passen..?
voor min 2,5 cm achter 3 cm Zijn 3 mnd oud..!
 
Volkswagen  Polo  2.0 262 PK 
Ik heb zojuist de Eibach verlagings vering laten verwijderen,,! Je mag ze van mij over nemen.., weet niet of ze passen..?
voor min 2,5 cm achter 3 cm Zijn 3 mnd oud..!

AW veren passen niet op een 6R/6C helaas voor de TS
 
Ik kocht ooit eens een ernstig verlaagde polo 6n. Ik kon volgas bochten door waar de advies 60/u was. Echter de keerzijde; heel erg stijf in woonwijken en sommige drempels waren gewoon niet te doen zonder iets te schaven aan de bodem.

Doe mij maar stock vering. En een grotere maar velg doet ook al wonderen ten opzichte met je wielkas.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 75pk 
Enige oplossing dus is de auto op luchtvering zetten.
Lekker laag rijden maar zodra je een drempel tegen komt, zet je hem wat hoger.;)
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511 en Robin
En een grotere maar velg doet ook al wonderen ten opzichte met je wielkas.

Dat doet helemaal niks eerlijk gezegd. De afstand van hart wiel tot wielkastrand blijft gelijk. Mits je een afwijkende band gaat monteren die hoger is dan die zou moeten zijn :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!