'Vering' van de deur

Xander

Voormalig teamlid
2,451
0
36
Beste lezers Stick Out Tongue,

Bij nieuwe auto's is het zo dat als je de deur open doet de deur als het ware terug veert en blijft hangen op een bepaalde stand. Dus als je dan uit wil stappen blijft hij op een bepaalde stand hangen en je deur swiept niet tegen de volgende auto op de parkeerplaats :) . Bij mijn auto is dit bijna niet meer aanwezig (ik heb sinds zaterdag een polo 9n uit 2003 waar ik heel blij mee ben :mrgreen: ).

Mijn vraag is: Kan je dat 'verende' van de deur weer terug krijgen door iets te doen/vervangen in het mechanisme van de deur?

Tnx :cool: !
 
Het is een vrij simpel systeem :) je hebt een stukje staal met een paar "inkepingen" waar dat kogeltje aan de deur in blijft staan :) Volgens mij heeft mijn 9N drie mogelijke standen maar dat durf ik niet zo met zekerheid te zeggen (Ik hou de deur toch altijd vast ongeacht de stand Stick Out Tongue) :)
 
Helaas waarschijnlijk een versleten deurscharnier, de onderste bevat meteen de deurvanger, wanneer deze niet werkt krijg je het idee dat de deur inderdaad "los" draait. Ik heb eventueel nog een z.g.a.n. onderste scharnier liggen(in het zilvergrijs). Montage is niet heel moeilijk en kan je zelf doen met een veeltand de bouten los en portier even ondersteunen nieuwe er in en en bouten weer vast ik denk 15 a 25 min werk.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!