verdichte velgen winterproof?

DeeOow

Voormalig teamlid
4,533
1,201
208
verdichte velgen niet winterproof?

Lees er veel over, velgen verdichten.
Maar er is niet egt ergens te vinden of ze nou tegen winterse omstandigheden kunnen.
Pekel en ellende geen glans verknoeiers?
Zag welgeteld 1 resultaat op googel dat enigszins een gebruikservaring van verdichte velgen liet zien,
die velgen waren erg wit geworden in regendrupstijl na 2 weken af en toe regen en stilgestaan te hebben.
Na het poetsen werden ze zeker niet meer de oude.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Ik kan je verzekeren dat ze 100% niet bestand zijn tegen de winter, als er veel gestrooid wordt is de glans volledig weg en zal je ze opnieuw moeten laten behandelen(wel niet alle processen slechts het laatste deel), mijn rh turbo waren door vorige eigenaar verdicht en dan had die er een winter mee doorgereden, ze zagen er echt niet meer uit, echter na polieren of terug het laatste deel van verdichtproces te laten doen zagen ze er terug als nieuw uit
 
Mijn Exors liggen momenteel bij Puc Polish voor een behandling om ze hoogglans te laten verdichten.
De velgen zijn absoluut niet winterproof. Sterker nog, ze zijn meer gevoeliger voor pekel en zout. Ik heb zelfs n keer gehoord dat als je met hoogglansverdichte velgen richting zee rijdt je al problemen kan krijgen.
 
ik rijd er absoluut niet mee in de winter, dan liggen ze lekker warm in de woonkamer! ;), als je de velgen hebt gewassen en je maakt ze niet goed droog zit er gelijk al een lelijk dof aanslagje op.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!