Velgvraag! Kan dit of nie?? Wie roept?

Hallo,

Na al een paar weken kweilend rond te hebben gehangen op het forum krijg ik morgen mijn polo 6r 1.4 highline black pearl uit 2009. Ik heb mezelf ook meteen lid gemaakt om vaker met vragen en suggesties te kunnen komen.

Nu heb ik een eerste vraag. Ik kan een paar 16" inch Audi A1 velgen kopen, zijn nieuw. Het voordeel is dat ik mijn 15" velgen daar kan inruilen. Ik betaal voor de set dan 675 min 250= 425. Er zitten Dunlop sport maxx op nieuw in de maat 215/45/16.

Wie wil er eens zijn mening geven. Kan dit, kan dit niet?!?!

Ik hoor het graag, alvast bedankt,

Robert (groentje!)
 
Audi a1 heeft idd een andere et-waarde, voor een polo zit je goed tussen de et38-48, er rijden ook meer dan genoeg mensen met et-waarde van 35, lager dan dit zou ik niet gaan.
 
Hoi Johan,

Bedankt voor je reactie. De volledige informatie althans die ik heb en weet(-; is
ET: 34
Breedte: 7.0J
Maat: 16 inch

Wat je zegt klopt trouwens hoor. Ik wil(de) zelf liever 17" maar hoor nogal veel commentaren. V groeven die op VW herrie maken, Conti's die stuiteren op een Polo. Daarbij ik weet niet of het nog een beetje comfortabel rijdt met zulke platte banden. Ik kom uit een Golf v met 16" 205/55!/16. Dat was goed te doen.
Ik hoor graag meer bedankt!!

Groeten Robert
 
Haha ja das ook zo!! Ik merk alleen dat ik dit wel heel lastig vind. Accesoires en zélfs de velgen zou ik best aandurven alleen de maat en rijcomfort is een gevoels kweste. Maar ik lees dus ook wel dat 17" wel kan tsja..... ?Wie nog meer heeft graag!!

Thanks!
 
Heb in de loop van jaren met veel verschillende diktes, qua band, gereden.
Uiteraard lever je iets comfort in als je van een 60 naar een 40 dikte gaat, maar persoonlijk vond ik dit verschil nooit echt storend, je gaat naar mijn mening pas echt veel comfort inleveren met verlaging.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!