Velgen Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion

Heey,

Ik kom er toch niet helemaal uit. Loop al tijden het net af te speuren, wellicht kunnen jullie me hier beter helpen. Volgens verschillende sites is de standaard ET waarde van de polo 6r: 43. Maar hier op het forum kwam ik standaard et waarde 38 tegen..?

Nu heb ik velgen gezien die zijn in de volgende maten te krijgen 17'x8 et35 of 17'x8 et38

Welke kan ik dan het beste nemen ? en zou eventueel achter een 9j kunnen ?


Op het forum hier zie ik al veel velgen voorbij komen met ET35, maar de vraag is...als de standaard waarde wel ET43 is...dan is dat een verschil van 8 en dat gaat over de maxima heen dan als ik het goed begrijp...heb wel eens gehoord dat de auto 'zoekerig' word op de weg..?!

Wellicht kunnen jullie mij even uit de brand helpen. LET OP gaat om een 1.2 TDI Bluemotion uit 2011 (Polo6R)

Alvast bedankt. Aqeeb.
 
Dat las ik ook net inderdaad, mooi velgjes btw :) en geen last van 'zoekerige' auto dus ?

dus de 17' x 8 et35 moet passen binnen de kas en de 9j achter dan ook ?

En wat is nu de werkelijke standaard et waarde van de Bluemotion ?
 
Nee, auto rijdt perfect recht, cc op rechte baan en stuur los laten, blijft netjes rechtdoor rijden. Stuurt heel direct ook. Maar dat is natuurlijk ook door de verlaging.

8 gaat perfect, 9j met et 35 gaat wel uit de wielkas komen, met een getrokken bandje gaat dat geen probleem geven. Ik weet nu wel niet hoe de regels zijn in NL ivm velgen ui de wielkas kopen, maar hier in be is dat no Go.
 
Perfect, dus beste is gewoon 17' x 8j et 35 rondom :)

Dan rest alleen nog de vraag wat de originele et is...38 of 43...want toch als 43 origineel is en je 35 neemt het verschil 8 is, wat te veel is want eigenlijk is een verschil van 7 de max dacht ik zo ?!

Ohja en welke bandmaat kan er het best omheen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ipv de moeilijk leverbare Barracudas de Dotz mugello dark genomen. 17" x 8j 5x100 et32 met 215/40/17 . Zal ff kijken of ik een fototje erbij kan zetten. Edit:Foto erbij gezet:

IMG-20130812-WA0007_zpsb91dbf38.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!