velgen en banden

Ik wil mijn BM uitrusten met 17" Goal velgen, ben nu ook op diverse sites aan het kijken voor zomerbanden, mijn vraag is welk maat band zou het meest geschikt zijn en welk type band gezien comfort en zuinigheid? is daar ervaring mee? moet dat zijn de Michelin, de Pirelli ? groeten

[resize=600:32sc2yn6]http://i606.photobucket.com/albums/tt146/hansstaal/IMG_0204.jpg[/resize:32sc2yn6]
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
205/40/17 of 215/40/17 zijn de beste maten voor 17" velgen.

Rij zelf altijd met Michelin Pilot Exalto, welke voor de wat minder krachtige / kleinere auto's is ontwikkeld. Ideaal bochtenbandje want met nat en droog weer goede resultaten heeft in de tests.

Helaas zijn de Pilot Sports niet in de maten te verkrijgen, want dat is zeg maar de grote broer van de Exalto :cry:
 
Ik wil de zelfde set aanschaffen voor mijn polo bm.

Op marktplaats staan een paar sets met Pirelli P zero Nero banden in de maat 205/40/17.

Alleen als ik op die banden zoek staat er bij de tests dat ze een hoge rolweerstand hebben.
Iemand ervaring met deze banden?

Ps,
Zijn de wielbouten van de standaard bm velgen te gebruiken voor andere velgen?
 
In tegenstelling tot mijn eerdere berichten nu gekozen voor een set 17" AEZ velgen Excite Dark (compromis met mijn echtgenote) Deze set ga ik voorzien van Goodyear banden met lage rol weerstand. De velgen en bande zijn binnen nu nog de temperaturen omhoog zodat we er mee kunnen gaan rijden. De velgen werden mooi compleet geleverd met pasringen voor het asgat en de velgbouten, helaas geen slotbouten, dan toch maar een setje kopen. foto's volgen groeten Hans

AEZ_Excite_dark_ImageWhite_460x460-1.jpg
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Mijn AEZ velgen zijn voorzien van een AEZ logo maar ik wil er een VW logo op hebben, weet iemand waar dergelijke logo's te vinden zijn op internet :?: , gr. Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Logo's zijn altijd wel te vervangen. Vraag/bel/mail eens rond bij de lokale velgen zaken in de buurt.

Overigens voor wat betreft de bandenmaat.
Als je 17 inch koopt bij de dealer krijg je de bandenmaat 215/45/17 mee. Voorheen heb ik ook al op 17 inch gereden met de bandenmaat 205/45/17 en die liepen bij een bocht met een drempel erin soms aan.
De volgende keer neem ik dan ook 205/40/17.
 
Welke kan ik nu beter nemen?
Ik begrijp uit de laatste post niet helemaal welke velg/bandenmaat bedoeld wordt.

Ik wil een 17"inch wiel, maar moet ik dan 215/45/17 hebben of 205/40/17 ?
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Ik zou voor de 215-40-17 banden gaan, immers zijn ze fabrieksaf ook met zelfde maat.. 205-40 kan natuurlijk ook, is een klein beetje smaller dan de 215.. maar dan kan het wel zijn dat je velgen wat na buiten steken, is op zich mooi maar niet leuk met stoeprandjes :)
 
Ze zijn allemaal in principe goed, ik heb zelf de conti's premium contact 2 in zelfde maat. Ben ik heel tevreden mee, maar eerlijk is eerlijk, weet natuurlijk niet hoe die andere banden zijn dus kan daardoor bevooroordeeld zijn.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!