Vcds

Vissa

Nieuw lid
555
0
0
Guys,

Ik zou zelf wel eens willen spelen met VCDS. Ik weet dat er hier een aantal zitten die zelf een kabel + software hebben.

Waar hebben jullie dit precies vandaan? Ik zie een kabel + software voor gemiddeld zo'n 400/500 euro te koop staan.

Is dat een normale prijs, of kan het een stuk goedkoper? ;)

Thanks mannen!
 
heb het setje van Bas en daar worden alle versies op bijgeleverd, kunnen zo vaak geinstalleerd worden als je wilt, zonder codes etc dus :)
 
Dus als ik een tablet mee neem kan jij het daarop installeren? Big Grin

Kabel haal ik bij Bas! :)

krijg je de software er ook bijgeleverd eh ;)
plus als je een windowstablet hebt kan 't, ik heb nog geen android versie van vcds voorbij zien komen Stick Out Tongue
(ipad weet ik trouwens niet hoe 't bij zit Stick Out Tongue)
 
VW  6R  1.2TDI 
Even een waarschuwing voor iedereen die met VCDS willen gaan spelen:

Zelf ben ik zaterdag bezig geweest met allerlei verschillende VCDS versies met als resultaat dat ik 2x een instelling kon wegschrijven en daarna niet meer.
Ook niet nadat ik de werkende VCDS versie er weer op gezet had.

Maandagochtend kon ik de auto niet meer starten omdat de accu leeg was. En na een starthulp te hebben gekregen had ik ook nog de volgende problemen:
- lampcontrole lampje brandde
- Cruise Control deed het niet
- Airco deed het ook niet

Vanavond heb ik toch VCDS weer aan de gang gekregen en kwam ik erachter dat veel Bytes op 00 stonden. Gelukkig had ik nog een autoscan die ik weer helemaal kon overnemen. Alles werkt nu weer naar behoren.

Mijn tips:
- Begin met een autoscan en sla deze op.
- Gebruik alleen de VCDS versie die bij de kabel zat. (of een VCDS versie waarvan zeker is dat deze met jouw kabel werkt)
- Eindig met een autoscan en check of alle instellingen zijn als verwacht. (veel meer 00 Bytes dan je mee begonnen bent is niet goed)
 
Houz74 schreef:
Maandagochtend kon ik de auto niet meer starten omdat de accu leeg was.
Had die lege accu wat met de VCDS instellingen te maken?
Je moet idd voorzichtig zijn met de veranderingen met VCDS en dat geeft het programma zelf ook aan.
Ik heb een VAG 11.10 kabel waarvan de bijgeleverde sofware waarschijnlijk zo van de websit van Ross-Tech gecopieerd is.
Daarom heb ik, denk ik, daar problemen mee omdat Uwe Ross wil voorkomen dat zijn software op third party hardware wordt gebruikt.
Om deze reden heb ik mij nog niet in de lijst met VCDS-bezitters laten registreren.
Ik zou het heel vervelend vinden als iemand bij mij komt voor een aanpassing en daarna niet meer kan vertrekken omdat er iets fout ging.
Is de software die jullie hebben wel aangepast voor de gekochte VCDS-kabel?
 
Jep, ik krijg continu een melding dat er een virus op de computer aanwezig zou zijn, maar m'n scanner geeft direct de vcds.exe aan ;)
dus heb ook niet vol continu vcds geïnstalleerd ;)

Ik wil sowieso zelf nog een originele rosstech kabel kopen, maar dat is nog even goed sparen aangezien die dingen, ondanks dat ze uit amerika dan overkomen, iets van 250e kosten :roll:
(gewoon bestellen op de ross-tech site, dan ben je het goedkoopste uit)
 
VW  6R  1.2TDI 
Had die lege accu wat met de VCDS instellingen te maken?
Je moet idd voorzichtig zijn met de veranderingen met VCDS en dat geeft het programma zelf ook aan.
Er was zoveel anders dat ik inderdaad denk dat de lege accu door de VCDS instellingen was. Ik ben altijd wel voorzichtig, maar ik kon niet meer mijn instellingen checken omdat ik deze niet meer uit kon lezen. Maar op één of andere manier kon ik toch wel schrijven, wat heel onlogisch is.
 
PoloDave schreef:
krijg nergens melding van hier (ESET smart security)
Het is bij mij geen virusmelding maar een melding van het VCDS-programma.
Als VCDS Beta 11.3.0 gestart is en het Main Screen op het scherm staat komt er plotseling een window van VCDS daar overheen waarin staat:
VCDS werkt niet meer
U kunt online naar een oplossing zoeken als u weer online bent.
De Beta versie is verlopen maar ik ben er niet happig op om de originele nieuwe software op de pc te zetten omdat er diverse meldingen op internet staan dat met de originele sofware de VAGCOM-kabel overschreven werd en dan alleen als usb-serieel converter op je pc herkend wordt.
Ik pas dan de installatie van 11.3.0 aan en dan kan ik weer even wat doen tot ik weer die melding krijg.
 
De Beta versie is verlopen
Zelf gebruik ik ook versie 11.3, die is bij mij niet verlopen. Je moet allen nooit de kabel erin hebben als je internet-verbinding het. Als je wel deze problemen hebt dan kun je uit de folder C:\Ross-Tech\VCDS-Beta de nieuwste bestanden (ongeveer 6 á 7) weggooien. Dit voorkomt dat je moet herinstalleren.
Als VCDS dan nog crashed bij het opstarten, dan kun je de kabel in een andere USB-poort steken voordat je VCDS opnieuw opstart.
 
Zelf gebruik ik ook versie 11.3, die is bij mij niet verlopen. Je moet allen nooit de kabel erin hebben als je internet-verbinding het. Als je wel deze problemen hebt dan kun je uit de folder C:\Ross-Tech\VCDS-Beta de nieuwste bestanden (ongeveer 6 á 7) weggooien. Dit voorkomt dat je moet herinstalleren.
Als VCDS dan nog crashed bij het opstarten, dan kun je de kabel in een andere USB-poort steken voordat je VCDS opnieuw opstart.
Het is bij mij fout gegaan omdat er op straat in mijn auto wifi ontvangst was hetgeen ik niet verwacht had.
Ik heb ook een 2e usb-poort gebruikt en dat gaat maat 1 keer goed want als de 2e poortnbgebruikt is, is die ook geinstalleerd.
Ik doe geen complete herinstallatie maar verwijder een aantal toegevoegde bestanden en maak VCDS.CFG leeg om weer dezelfde situatie te hebben als na de installatie.
De firewall heb ik nu zo ingesteld dat internet voor VCDS geblokkeerd is en nu maar afwachten of mijn probleem daarmee over is.
Dat duurt nog even want we ga eerst naar Woods Hole USA om onze dochter op te zoeken en daarna gaan we waarschijnlijk een aantal weken zeilen.
 
Het is bij mij fout gegaan omdat er op straat in mijn auto wifi ontvangst was hetgeen ik niet verwacht had.
Ik heb ook een 2e usb-poort gebruikt en dat gaat maat 1 keer goed want als de 2e poortnbgebruikt is, is die ook geinstalleerd.
Ik doe geen complete herinstallatie maar verwijder een aantal toegevoegde bestanden en maak VCDS.CFG leeg om weer dezelfde situatie te hebben als na de installatie.
De firewall heb ik nu zo ingesteld dat internet voor VCDS geblokkeerd is en nu maar afwachten of mijn probleem daarmee over is.
Dat duurt nog even want we ga eerst naar Woods Hole USA om onze dochter op te zoeken en daarna gaan we waarschijnlijk een aantal weken zeilen.
Zelf zet ik altijd draadloos uit om zeker te weten dat ik geen internet-connectie heb als ik de kabel gebruik. Verder heb ik de regel "127.0.0.1 update.ross-tech.com" toegevoegd aan het bestand "C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts" zodat VCDS niet kan kijken of er een nieuwe versie is.
VCDS.CFG kan je ook gewoon weggooien, die wordt gewoon opnieuw aangemaakt. Voor de rest doe jij het op dezelfde manier als ik het doe.
Als het wisselen van USB-poort niet meer werkt dan kan je de Ross-tech kabel via Apparaatbeheer te verwijderen en daarna handmatig opnieuw te installeren, wel verwijzen naar de folder "C:\Ross-Tech\VCDS-Beta" waar je bijbehorende VCDS versie geïnstalleerd staat.

Veel plezier in de USA.
Mocht je nog een originele Ross-tech kabel willen hebben, daar kost 'ie 349 dollar.
 
Veel plezier in de USA.
Mocht je nog een originele Ross-tech kabel willen hebben, daar kost 'ie 349 dollar.
Bedankt,
Een Ross-Tech kabel kun je net zo goed vanuit Nederland kopen want als ze hem in je bagage vinden betaal je invoerrechten over $349,-- = 268 Euro.
Bij verzending vermeldt Ross-Tech alleen de waarde van de hardware en betaal je alleen invoerrechten over de kabel.
De software wordt niet mee verzonden en die krijg je dan via internet.
Maar ik vind de uitgave van ca 300 Euro nog wat veel voor een enkele keer naar de motor kijken.
Ik heb geen kabel gekocht om er geld mee gaan te verdienen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!