VCDS - Polo 6R - Taal van start-stop systeem veranderen

Ik heb net eens door de opties van mijn Polo 6R (1.2 TSI 90PK Bluemotion Technology) en ik heb dan eindelijk de optie gevonden om de taal van het start-stop systeem te veranderen naar Engels.

Hij gaf eerst aan: "Start-Stop Nicht Moeglich", maar met onderstaande stappen kun je deze op Engels: "Start Stop Not Possible" zetten.

Open VCDS (Ik heb de 12.10 beta gebruikt).
- Select Control Module
- 17-Instruments
- Adaptation - 10
- Select Channel -> Language Version
- Verander de taal hier van Deutsch naar bv. English of Dutch


Oh, en ik weet niet of deze al is genoemd hier op het forum (vast wel). Om ipv "liter/100km" in het display "km/liter" te krijgen doe je het volgende:
Open VCDS (Ik heb de 12.10 beta gebruikt).
- Select Control Module
- 17-Instruments
- Codeing - 07
- Long Coding Helper
- Byte 0 -> Country: Japan (hiermee behoud je wel de 24-uurs klok, en tellen in km. Andere opties geven je een 12-uurs klok en/of mijlen)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Handige dingetjes om aan te passen zeg in dat systeem....moet dit ook meer eens laten bekijken en ik denk wel meerdere dingetjes laten veranderen Stick Out Tongue....Word dit wellicht ook door leden al gedaan ?
 
ach... het heeft wel in het duits... weet je tenminste zeker dat je een duitser rijd :lol:. Thanks voor de tip, ongetwijfeld bruikbaar voor mensen die liever engels hebben
 
Als alle andere meldingen wel in het Engels staan, maar dit de enige is die niet in het Engels staat, dan stoor ik mij daar toch wel aan ;)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Je hebt bij de optie waar je dus engels selecteerd ook de optie om de auto nederlands talig te maken
Zo heb ik het gemaakt tenminste en dan staat er start stop niet mogelijk
of start stop actief Big Grin
 
Oh, en ik weet niet of deze al is genoemd hier op het forum (vast wel). Om ipv "liter/100km" in het display "km/liter" te krijgen doe je het volgende:
Open VCDS (Ik heb de 12.10 beta gebruikt).
- Select Control Module
- 17-Instruments
- Codeing - 07
- Long Coding Helper
- Byte 0 -> Country: Japan (hiermee behoud je wel de 24-uurs klok, en tellen in km. Andere opties geven je een 12-uurs klok en/of mijlen)

Vreemd genoeg als ik het naar Japans zet dan krijg ik wel de 12-uurs klok op mijn display. Verbruik is wel km/liter..Stick Out Tongue
 
.  .  . 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!